<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  کارآفرینی سازمانی</span>
تاریخ انتشار:
20 ژانویه 2022
دسته بندی:

کارآفريني درون سازماني: گينفورد پينکات در کتاب «اشکال کارآفريني»، مفهوم کارآفريني در سازمان ها مطرح مي کند. در اين نوع کارآفريني، خدمات و محصولات جديدي معرفي و توليد مي شود که باعث رشد و سود شرکت مي شود.تحقيقات و نظريات گوناگون نشان مي دهند که کارآفرين در سازمان ها نياز به سازماني دارد که براي موفقيت دراز مدت، از کارآفريني حمايت کرده و آن را تقويت نمايد.درباره کارآفريني در سازمان ها بايد به دو نکته مهم اشاره کرد. نخست آن که، فرآيند مورد توجه يک کارآفريني سازماني با فرآيند مورد توجه کارآفرينان مستقل تفاوت دارد. درست است که مفهوم کارآفريني در سازمان ها گسترده است، اما يک کارآفرين مستقل در بازارهاي اقتصادي، گسترده تر و انعطاف پذيرتر فعاليت مي کند.دوم آنکه، کارآفريني درون سازماني در سازماني رخ مي دهد که مانع از کارآفريني مي گردد. به عبارت ديگر، بسياري از سازمان ها در ايجاد محيطي براي کارآفريني ناتوان هستند. کارآفرينان مجبور هستند تا موفقيت را در ميان افرادي بيابند که حاضر نيستند به آن ها کمک کنند يا نمي خواهند موفقيت آنان را شاهد باشند. بنابراين کارآفرينان سازمان ها، افرادي هستند که اغلب در فعاليت هاي کارآفريني سازمان ها و بدون حمايت سازمانشان درگير هستند.

کارآفريني سازماني: شومپيتر مي گويد:«نيازي نيست که کارآفريني يک فعاليت فيزيکي خاص باشد. هر محيط اجتماعي روش خاص خود را براي کارآفريني دارد.» يک سازمان مي تواند محيطي را فراهم کند که همه اعضا بتوانند در انجام امور کارآفريني شرکت کنند. روزابت موس کانتر در کتابش تحت عنوان «اربابان تغيير» کارآفريني سازماني را بدين شرح تعريف مي کند:”کارآفرينان و سازمان هاي کارآفرين همواره در حاشيه رقابتي خود عمل مي کنند، بيشتر بر منابع خود تمرکز مي نمايند و به آنچه که نمي دانند، بيشتر از آنچه که نمي دانند توجه دارند. آنها خودشان را با ديدگاه هاي آينده مي سنجند و اجازه نمي دهند گذشته، آينده آن ها را محدود کند” (مقيمي،1384).به طور کلي، کارآفريني سازماني نه تنها نيازمند تمرکز بر اهداف و رويه هاي کيفي و کمي است، بلکه بر افراد و نتايج نيز هست.اين امر نيازمند نگرشي متفاوت نسبت به کارکنان است، زيرا در اغلب موارد کارمندان واقعاً زير دست نيستند و از آن جا که بيشتر توجه به آينده است، بايد به بررسي فرصت هاي شغلي پرداخت نه خطراتي که يک سازمان با آن مواجه است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:42 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0