<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری فسردگی تحصیلی بین دانش آموزان دبیرستانی</span>
تاریخ انتشار:
22 ژوئن 2021
دسته بندی:

فرسودگی:به طور مرسوم فرسودگی به عنوان یک سندرم سه بعدی مورد توجه قرار می­گیرد. خستگی هیجانی زوال شخصیت و تمامیت فردی کاهش یافته که با سیاهه فرسودگی ماسلاخ (MBI-HSS.) مورد اندازه­گیری قرار می­گیرد. (ماسلاخ و جکسون1981، به نقل از عزیزی، 1389)خستگی هیجانی که اشاره به احساس خالی شدن و تهی شدن از منابع هیجانی فرد دارد، به عنوان مؤلفه­ی استرس فردی احساس سندرم مورد ملاحظه قرار می­گیرد.زوال شخصیت اشاره به پاسخ­های منفی بدبینانه یا بیش از حد بی­رغبتی به سایر افراد در محل کار دارد که مؤلفه­های بین فردی فرسودگی را نشان می­دهد. بالاخره تمامیت فردی کاهش یافته اشاره به احساس کاستی در شایستگی و میزان باروری و حس کارآیی پایین فرد دارد که مؤلفه­ی خود ارزیابی فرسودگی را شامل می­شود. (ماسلاخ، 1981، به نقل از عزیزی، 1389)

طبق نظر اسچافلی و انزمن تاکنون بیش از 1000 مطالعه و تحقیق برای سنجش فرسودگی MBI به کار برده شده است، به گونه­ای که MBT می­تواند به عنوان «معیار طلایی»برای اندازه­گیری سازه مورد توجه قرار گیرد. (همان منبع) خاستگاه نظریه­ی فرسودگی:اولین استفاده فرسودگی «در رمان» مورد فرسوده (گرین 1961) رخ داد. طبق نظر یکی از کارشناسان نیویورک تایمز، «این رمان یک معمار خسته و جدا شده را مد نظر قرار داده که انگیزش خود برای کار کردن را از دست داده است. به این خاطر که نشانگانی چون ناتوانی در خندیدن یا رنج بردن، سلامت­های جسمانی از معصومیت را به وجود نیاورده بود، مفهوم لفظی فرسودگی در درمان به عنوان یک خطر شغلی (در حیطه کاری) درک نمی­شد». (ماسلاخ و لیتر، به نقل از عزیزی، 1389)فریودنبرگر (1974) اصطلاح فرسودگی را برای نخستین بار در یک نمایشنامه آکادمیک اینگونه معرفی کرد: «شکست خوردن، فرسوده شدن یا خسته شدن به وسیله­ی صرف انرژی، قدرت یا منابع زیاد».

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  29 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0