<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری چرخه مدیریت دانش</span>
تاریخ انتشار:
1 ژوئن 2021
دسته بندی:

مديريت دانش:  مربوط به استفاده نظام مند و راهوار از دانش در سازمان و بكارگيري آن در فعاليت ها،به منظور تحقق اهداف و رسالت سازمان است. هدف مديريت دانش، جلوگيري از تكرار اشتباهات و اتخاذ تمامي تصميمات بر اساس دانش سازمان مي باشد (2002:1،Milton) .از نظر امين و همكارانش(2001)تمركز مديريت دانش، بر بهبود توانايي سازماني مي باشد. موفقيت در زمينه مديريت دانش نيازمند ايجاد يك محيط جديد كاري مي باشد كه دانش و تجربه بتوانند براحتي سهيم شوند . براي تحقق اين مقصود، بايد فناوري و فرآيند را مدنظر قرار داد. رفتارهاي سازماني بايد چنان همراستا شوند كه اطلاعات و دانش، ادغام شده و به افراد مناسب و در زمان مناسب برسد تا بتوانند با بهره وري بيشتر عمل كنند.

اول از همه مديريت دانش بايد افراد را به اطلاعات مرتبط كند، و اين ارتباط شامل فرآيندها و تشويق هايي است كه براي افراد نياز است تا نه تنها به هم اعتماد كنند و از اطلاعات موجود استفاده كنند، بلكه تجارب و اطلاعاتشان را به پايگاه اطلاعاتي جهاني توزيع كنند. دوم اينكه، افراد بايد به افراد مرتبط شوند. آنها بايد قادر به يافتن همديگر بوده و براحتي كمك مورد نياز را جستجو كرده و دريافت كنند و سپس آن را تجارب را منتشر كنند. اين امر به افراد اين احساس را      مي دهد كه آنه همه روزه در تحقق اهداف سازمان شريكند. افزايش بهره وري، تسريع در يادگيري، اتخاذ تصميمات بهتر و سريع تر، افزايش توانايي براي توسعه، تقويت نوآوري و ايجاد انگيزه براي كاركنان(انتظاري،85)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  77 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0