<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  وفاداری به برند محصولات</span>
تاریخ انتشار:
20 دسامبر 2021
دسته بندی:

وفاداري: وفاداري عبارت است از حالتي كه از پي آن فرد عميقا به مواردی چون خانواده ، كشور خود و يا حتي يك محصول متعهد مي شود (Kotler , 2004 :115 ) وفاداري مشتري مفهومي است كه به طور گسترده در زمینه رفتار مصرف كنندگان در ساليان متمادي مورد استفاده قرار گرفته است . به عنوان مثال ديك و باسو 1994) به وفاداري مشتريان به عنوان قدرت برقراري رابطه بين نگرش فرد در مورد نهادهای مانند مارك ، خدمت ، انبار ، توليد كننده و تكرار خريد نگاه كرده اند .به طور كلي سه مفهوم براي وفاداري مشتري بيان شده است :وفاداري به عنوان يك نگرش ابتدايي كه گاهي اوقات منجر به برقراري يك رابطه با مارك مورد نظر مي گردد .وفاداري به عنوان رفتار آشكار شده (مانند الگوهاي خريد گذشته )خريدي كه تحت تاثير نگرش افراد بوده و به وسيله آن تعديل مي گردد .محققان معتقدند كه جايي كه يك تعهد فكري قوي نسبت به يك مارك وجود دارد ، وفاداري نيز ديده مي شود . اين نگرش ها ممكن است كه بوسيله پرسش از افراد در مورد اينكه به چه ميزان آنها به يك مارك علاقه دارند و نسبت به آن احساس تعهد مي كنند ، آنرا به ديگران توصيه مي كنند و در رابطه با آن در مقايسه با ساير مارك ها اعتقادات باورها و احساسات مثبت دارند، اندازه گيري مي كنند .

قدرت اين نگرش ها پيش بيني كننده مهمي براي خريد يك مارك مي باشد . اين آن چيزي است كه اوليور (1997) وقتي وفاداري مشتري را تعريف كرد در ذهن داشت :”وفاداری مشتری يك تعهد عميق براي خريد مجدد يا مشتري شدن مجدد براي يك محصول يا خدمت در آينده ، بوسيله تكرار خريد از مارك هاي مشابه و يا مجموعه اي از مارك هاي مشابه ، علي الرغم تاثيرات موقعيتي و تلاش هاي بازاريابي براي تاثير گذاري بر روي تغيير در رفتار است. “در زمينه هاي مربوط به تبليغات تجاري و تحقيقات مارك ، اين مدل توسط بسياري مورد تاييد قرار گرفت . به رغم توجه روانشناسي و جامعه شناسي به تفكرات مشتق شده از رويكردهاي رابطه اي و رفتاري براي فهم وفاداري مشتريان ، اين مفاهيم مربوط به وفاداري مشتريان توسط انجام تحقيقات مختلف كمي و تجربي سيستماتيك بررسي و مورد تاييد قرار گرفتاين مفهوم بسيار بحث برانگيز مي باشد . تحقيقات صورت گرفته اطلاعات بسيار زيادي را در مورد الگوهاي خريد در طول ساليان متمادي در سراسر طبقه هاي توليدي و براي بسياري از كشور ها ايجاد نموده است . بر اساس بررسي هاي صورت پذيرفته در مورد اين تحقيقات مشخص شده است كه مشتريان بسيار كمي وجود دارند كه به محصول و يا برندي به صورت 100% وفادار باشند و يا آنكه به طور كل نسبت به برند ها حساس نبوده و بنا به موقعيت اقدام به خريد مي نمايند . البته اين مورد دو سر طيف مصرف كنندگان را تشكيل مي دهند و اكثر مصرف كنندگان در حالتي بينابين اين دو حالت قرار دارند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  26صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0