<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری و دانشگاه</span>
تاریخ انتشار:
20 فوریه 2022
دسته بندی:

مدیریت ارتباط با مشتری و دانشگاه: در سال های 1980 و 1990 ، کالج ها و دانشگاها ، شروع به باسازی و بازمهندسی فرایندهای کاری خود کردند تا هزینه ها را از بین برده ،کاراتر شوند و در عین حال بتوانند به رقابت فزاینده پاسخگو باشند. موسسات آموزشی در سراسر جهان دستخوش تغییرات اساسی در چگونگی  عملکرد و تعامل با مشتریان خود (دانشجویان، فارغ التحصیلان، شرکا، اعضای هیئت علمی و کارکنان ) شدند. این سازمان ها پی بردند که ساخت فناوری برای رسیدن به اهداف مورد نظر، در سازمان گران، دشوار و زمان بر خواهد بود. در نتیجه بسیاری، به برنامه ریزی منابع سازمان) (ERP رجوع کردند. این برنامه ها به آن ها در اتوماسیون کردن و بهینه سازی فرایندهای داخلی، مانند امور مالی، اطلاعات دانشجویان، ثبت نام، مدیریت موجودی و منابع انسانی کمک می کرد. در حال حاضر تمرکز بر بهبود عنلیات داخلی به توجه بیشتر بر مشتریان تغییرکرده است. مشتریان آموزش عالی خواستار توجه بیشتر و خدمات فوری هستند اکنون زمان اینترنت است. در این  زمان  بیشتر موسسات به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری روی آوردند. همانند  ERP،CRM  نیز بر اتوماسیون و بهبود  فرایندها تمرکز می کند. با این حال در زمینه خدمات جلوی باجه مانند ثبت نام، خدمات و پشتیبانی موثر است.

. CRM ، از طریق کمک به موسسات در حداکثر رساندن منابع مشتری محوری چندین گام فراتر از ERP می گذارد .مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی تجاری است که از طریق بخش بندی مشتری، جلب رضایت وی و پیاده سازی فرایندهای مشتری محور،  نتایج ارزشمندی از قبیل سودآوری، درآمد و رضایت مشتری را به دنبال داشته و با داده های با کیفیت مشتری بنا نهاده شده و از طریق فناوری اطلاعات توانمند می گردد.( مؤتمنی، جعفری و مجرد، 1389)CRM برای مدیریت ارتباط با مشتری بخش خصوصی در چرخه قبل و بعد از فروش طراحی شده بود، به سرعت یکی از ضروریات رقابتی برای کالج ها و دانشگاه ها در جهت بهبود تعاملات با دانشجویان شد.امروزه تصور مدیریت اطلاعات  مشتری به عنوان یک موضوع بهره وری به وسیله ی نیاز برای مدیریت مشتری اثربخش به عنوان یک مزیت رقابتی جایگزین شده است. سیستم های امروزی فراتر از مشخصه های مرتبط با بهره وری (مانند ثبت نام اینترنتی دانش آموز ) خواهند رفت و به توسعه اطلاعات مشتری به عنوان یک مزیت استراتژیک می اندیشند (Grant and Anderson, 2002). دانشگاه ها سرمایه گذاری های قابل توجهی در فناوری اطلاعات در جهت حمایت و ارتقا آموزش و اداره انجام داده اند بسیاری از دانشگاه ها سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری را برای مدیریت رابطه با دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان خود  بکار گرفته اند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  31صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0