<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری فرسودگی شغلی9</span>
تاریخ انتشار:
4 آوریل 2022
دسته بندی:

فرسودگی شغلی : شغل هر فرد چيزي بيش از كارها و فعالي تهاي مشخصي همچون، تايپ، رانندگي، ارايه گزارش و… است و بايد وي با همكاران، مافو قها، ارباب رجوع و… تعامل داشته باشد و قوانين، مقررات و آيين نامه هاي سازمان را رعايت كند. حتي ممكن است فرد در شرايط كاري يا محيطي كه چندان هم مطلوب نباشد كار كند؛ اين بدان معني است كه عوامل موجود در محيط كار به طور وسيعي با سلامت يا بيماري افراد شاغل در ارتباطند. بنابراين توجه به بهداشت رواني در تمام عرصه هاي زندگي از جمله زندگي كاري افراد بسيار مهم است. (آی ال او، 2000، 6)امروزه اهميت و نقش سرنوشت ساز شغل درابعاد گوناگون زندگي انسان بركسي پوشيده نيست چرا كه شغل، علاوه بر اينكه وسيله ي تامين هزينه هاي زندگي است، ارتباط مستقيمي با سلامت جسمي و رواني فرد داشته و زمينه ساز ارضاي بسياري از نيازهاي غيرمادي او مي باشد. بديهي است تحقق آثار سازنده ي شغل، منوط به اين است كه اولاً خصوصيات  شغل، متناسب با خصوصيات فرد شاغل باشد و ثانيا فرد دركارش احساس ارزشمندي، كارآمدي و توانمندي كند. به عبارت ديگر فرد بايد در خلال انجام وظايف خود در يك شغل معين حد مطلوبي از احساس موفقيت شغلي را تجربه نمايد.

گاه ممكن است بر اثرعوامل مختلف، فرد در محيط شغلي اش تنيدگي پيدا كند كه به تبع آن كارآيي و اثربخشي او كاهش مي يابد و اين نقصان كارآيي نيز، فرسودگي و دل زدگي بيشتر را سبب مي شود در جوامع صنعتي و در حال توسعه امروزي با وجود پيشرفتهاي علمي، تكنولوژي و بهبود كيفي زندگي مردم، همواره تنيدگي و فشارهاي گوناگون رواني و اجتماعي باعث بروز اختلالهايي در افراد مي شود. دنياي صنعتي و فراصنعتي، گرفتاريهاي زيادي به بار آورده است و نگراني افراد نسبت به كار مشكلات اجتماعي، وضع اقتصادي و نيازهاي گوناگون، انتظارات سازمان از كارمند، پيشرفت تكنولوژي و نگراني از كهنه شدن معلومات و اطلاعات، همگي سبب مي شود كه فرد از لحظه ي بيداري تا خواب، همواره دچار تنيدگي و هيجانات گوناگون باشد. اين مسايل باعث شده تافشارهاي شغلي، افزايش يابد و موجبات بروز بيماريهاي جسمي و رواني را فراهم سازد. تبعاً چنين مشكلاتي در جامعه  فرد را مجبور به انتخاب راههايي براي پيشگيري مي نمايد؛ بنابراين انجام فعاليتهاي آموزشي و پژوهشي، در این زمینه امري ضروري است. فرسودگي شغلي از جمله عوارض مربوط به كار است كه در سال هاي اخير مورد توجه قرار گرفته است. (حنانی و همکاران ، 1390، 70)

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:34 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0