<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  عوامل موثر بر قیمت مسکن</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

مسكن: يكي از بخشهاي مهم اقتصاد در تمام كشورهاست و به همين دليل توجه زيادي را هم در مطالعات اقتصادي و هم از سوي نهادها و سياست گذاران به خود جلب كرده است. بازار مسکن يکي از پرنوسان­ترين بخشهاي اقتصاد است و نوسانات آن مي­تواند باعث نوسان بخشهاي ديگر اقتصادی شود.در چند سال اخير ، بازار دارايي ها در ايران به طور چشمگيري گسترش يافته است. رشد بالاي نقدينگي و ايجاد تقاضاي قابل توجه براي برخي دارايي ها موجب افزايش سريع­تر قيمت آنها شده است و اين افزايش قيمت در مورد دارايي­هايي نظير ساختمان و مسکن که از ضريب اطمينان بالاتري برخوردار هستند، بيشتر بوده است.ضمنا مسکن يک کالاي مصرفي است که علي رغم ديگر هزينه­هاي خانوار جايگزيني ندارد. بر اساس آمارهاي مرکز آمار ايران سهم هزينه مسکن در سبد هزينه خانوار بيش از 30 درصد است. اين سهم در کلان­شهرها به بيش از 40 درصد و براي دهک­هاي درآمدي متوسط به پايين گاه تا 100 درصد از درآمد شغل ثابت سرپرست خانوار را به خود اختصاص مي­دهد.

يعني در حال حاضر ميانگين سهم هزينه مسكن در سبد هزينه خانوار در ايران بين 28 تا 32 درصد است. بنابراين خانوارهاي ايراني به طور متوسط دو برابر شاخص جهاني بابت تامين مسكن هزينه پرداخت مي‌كنند.(مودتی ، 1390)در بين اجزاي آميزه بازاريابي، قيمت تنها عاملي است كه موجب ايجاد درآمد مي‌شود. همچنين قيمت انعطاف‌‌پذيرترين عامل آميزه بازاريابي شناخته مي‌شود چراكه مي‌توان به سرعت آنرا تغيير داد. اگرچه رقابت بر سر قيمت يكي از مسائل عمده‌رقابتی است كه شركتها با آن روبه‌رو مي‌شوند، اما بسياري ار شركتها نمي‌توانند اين مسئله را به شيوه‌اي مناسب حل كنند.
با همتراز شدن‌ كيفيت‌ كالاهاي‌ شركتهاي‌ متفاوت‌ و تشديد رقابت، عنصر قيمت‌ به‌ يكي‌ از مهمترين‌ عوامل‌ موثر بر حفظ‌ و جذب‌ مشتريان‌ و وفاداري‌ و رضايت‌ آنها تبديل‌ شده‌ است. اين‌ امر امروزه‌ به ‌دليل‌ گسترش‌ روزافزون‌ ارتباطات علی الخصوص اينترنت‌ وفضاهای مجازی بيشتر مصداق‌ پيدا مي‌كند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:37صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0