<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  عملکرد نو آورانه</span>
تاریخ انتشار:
29 ژانویه 2022
دسته بندی:

نوآوري: در طول 30 سال گذشته، نوآوري مورد توجه محققان و متخصصان بوده است (گاتیگنن و همکاران، 2002 ؛ دامان پور، 1987). چراکه ورود به عرصه نوآوري زمینه را برای گسترش سطح رقابت و ایجاد فرصت رشد سودمند هموار مي‌‌ سازد و موجب ارائه مطلوبیت بیشتر برای مصرف کننده می‌شود. به عبارت دیگر، نوآوري هم به عنوان یک عامل مهم برای درجه رقابت پذیری و پیشرفت سازمان­ها و هم به عنوان عاملی برای شناسایی عناصر کلیدی ارتقاءی نوآوري فرآیند‌ها و محصولات به حساب می‌آید و سازمان­ها برای داشتن مزیت رقابتی طولانی مدت، باید نوآوري را بی وقفه و به طور مداوم به کار گیرند تا بتوانند ارتقاء یابند. اهمیت نوآوري، پژوهشگران را براي شناسایی نیرو محركهاي مختلف نوآوري، برانگیخته است (اسلاملو، 1392).نوآوري اشاره به كاربرد جديد دانش، ايده، روش و مهارت‌هايي دارد كه مي‌تواند قابليت‌هاي منحصر به­فرد و اهرم‌هاي جديدي براي رقابت سازماني ايجاد كند.

 از آنجایی که امروزه مشتریان دقت بیشتری در انتخاب خود دارند بنابراین انتظار دارند محصولات تنوع بیشتری داشته باشد و نوآوري بیشتری در آنها دیده شود(شاهین و همکاران 2013) پس در بازارهاي جهاني، سازمان­ها بايد توانايي تشخيص چالش‌هاي نو و پيكر بندي مجدد تكنولوژي‌ها، شايستگي‌ها و سرمايه‌هاي دانشي خود را جهت ايجاد مزيت رقابتي پايدار داشته باشند(تیس 2000).در تعريفي ديگر نوآوري عبارت است از، ظرفيت كلي سازمان در معرفي محصولات جديد به بازار يا گشودن بازاري جديد به همراه تركيب راهبردی با در برداشتن رفتارها و فرآیندهای نو (نورث و اسمال بون2000). معمولاً محققان بر اين باورند كه مفهوم فرآيند نوآوري را درك كرده‌اند. اما در حقيقت بسياري از تحقيقات انجام گرفته در حوزه‌هاي مرتبط با نوآوري، تعاريف و طبقه‌بندي‌هاي متفاوتي از نوآوري را ارائه داده‌اند. در­­واقع مفهوم نوآوري توجه تعداد زیادی از محققان را به خود جلب کرده است. این مفهوم برای اولین بار توسط شومپیتر در سال 1934 ارائه شده است که با توصیف نوآوري به رسمیت شناخته شده است و به عنوان فرآیند ایجاد نام تجاری جدید، محصولات، خدمات و فرآیندها و تأثير آن بر توسعه اقتصادی بوده است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0