<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  سلامت عمومی</span>
تاریخ انتشار:
1 فوریه 2022
دسته بندی:

سلامت عمومی : سلامت كيفيتي از زندگي است كه تعريف آن مشكل و اندازه‌گيري واقعي آن تقريباً غيرممكن است. متخصصان تعاريف متعددي از اين مفهوم ارائه داده‌اند اما تقريباً همه تعاريف موضوع مشتركي دارند و آن مسئوليت در قبال خود و انتخاب سبك زندگي سالم، است.سازمان  بهداشت جهاني(1947) سلامت را چنين تعريف مي‌كند:سلامت عبارت است از حالت بهزيستي كامل جسماني، رواني و اجتماعي و نه فقط فقدان بيماري يا ناتواني. سلامت را يك روش كنش وري وحدت يافته‌اي مي‌داند كه هدفش به حداكثر رساندن توان فرد است. به نظر وي سلامت مستلزم اين است كه فرد طيف تعادل و جهت (مسير) هدفمند را با محيط، يعني جايي كه در آن كنش وري خود را آشكار مي‌سازد، نگه دارد.دان سلامت را به محيط فردي محدود كرده است و عقيده دارد كه تجربۀ سلامت در هر فرد منحصر به خود آن فرد است. او همچنين معتقد است كه افراد اطلاعات حاصله از منبع درون و بيرون خود را به طريق متفاوتي پردازش و تفسير مي‌كنند. وجود چنين تفاوتي مي‌تواند ناشي از تفاوتهاي فردي باشد كه عليرغم فراهم كردن اطلاعات غني دربارۀ سلامت، نمي‌توان به طور مشخصي آن را توصيف كرد. بنابراين تهيه الگويي كه نشان‌دهندۀ چگونگي تأثير ادراك بر سلامت باشد بسيار مهم و كار مثبتي است .

لارسون (نقل از كي‌يس 1996) عقيده دارد سلامت عبارت است از فقدان وضعيت و احساسات منفي كه نتيجۀ آن سازگاري و تطابق با دنياي خطرناك است.برخی از مؤلفين مفهوم سلامت را مترادف با كيفيت زندگي آورده‌اند. به نظر اين مؤلفان كيفيت زندگي در برگيرندۀ مجموعه شرايطي است كه افراد در زندگي خود دارند. براي كيفيت زندگي در معني در نظر گرفته شده است.وجود شرايط لازم براي يك زندگي خوب.تمرين براي خوب زندگي كردن.هنگامي كه سطح اجتماعي و جمعي مطرح مي‌شود، معني اول مدنظر است لذا وقتي مي‌گوييم كيفيت زندگي در يك كشور ضعيف است بدين منظور است كه شرايط اساسي مانند غذاي كافي، مسكن، مراقبت‌هاي بهداشتي، … در اين كشور كم است. به عبارت ديگر اين كشور براي ساكنانش غيرقابل زندگي كردن است و يا تحمل چنين شرايط دشواري براي ساكنان آن سخت است.اما معني دوم كيفيت زندگي در سطح جمعي به كار نمي‌رود. نمي‌توان گفت كه خود يك كشور خوب زندگي مي‌كند؛ كشور زندگي نمي‌كند بلكه ساكنان آن زندگي مي‌كنند. در مفهوم فردي اين واژه (كيفيت زندگي) به هر دو معني به كار مي‌رود.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 111صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0