<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری شیوه های فرزند پروری  و فرزندسالاری</span>
تاریخ انتشار:
5 دسامبر 2021
دسته بندی:

خانواده:«با توجه به اينکه جامعه بدون خانواده ممکن نيست چه تعريفي مي‌توانيم از خانواده به دست دهيم. آيا زندگي چند نفر در کنار يکديگر را هم مي‌توانيم خانواده تلقي کنيم؟ اين در حالي است که به لحاظ جامعه شناختي خانواده يکي از نهاد‌هاي اصلي اجتماعي است.امروزه حتي زندگي دو نفر هم جنس را نيز خانواده گويند ولي بي شک خانواده‌‌اي که من در اين مقوله سخن مي‌گويم دربردارنده‌ي پدر،مادر و فرزندان است به عبارت ديگر، خانواده به معني واقعیتي اجتماعي از حضور مادران ،پدران و فرزندان در يک مکان و فضاي اجتماعي و فرهنگي مشترک تشکيل مي‌شود.اين تعريف از خانواده معطوف به نوع خانواده هسته‌اي است. در اين الگو خانواده در دوره صنعتي شدن شکل گرفته، حضور والدين و فرزندان با الزامات فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي همراه است در نگاه کلي به خانواده (الگوي سنتي خانواده هسته‌اي) ويژگي‌هاي زير قابل طرح است:1-دست کم دو فرد بزرگسال غيرهم جنس با يکديگر زندگي کنند.

2-بين آنان صورت‌هايي از تقسيم کار وجود دارد، هريک کاري متفاوت از ديگري انجام مي‌دهد تا نظام جمعي واحد کار سامان يابد.3-بين آنان مبادله اقتصادي،اجتماعي،فرهنگي و احساسي وجود دارد، از اين طريق ضمن مبادله، به همکاري . همياري يکديگر اقدام مي‌کنند.4-آنان وجوه مشترکي از قبيل محل سکونت، غذا خوردن، فرهنگ و انتظارات دارند.5-بين آنان رابطه‌ي پدر و مادري با فرزندان و ديگر اعضاي خانواده برقرار است، بدين لحاظ والدين نسبت به فرزندانشان اقتدار دارند و در مقابل، فرزندان انتظاراتي از والدينشان دارند در ضمن حمايت عاطفي، مالي و آموزشي از طرف والدين نسبت به فرزندان صورت مي‌گيرد.6-بين افراد خانواده حقوق،مسئوليت‌ها، اجبارها و وظايفي وجود دارد.در يک تقسيم بندي کلي خانواده را به دو نوع هسته‌اي (NUCLEAR FAMILY) و خانواده گسترده (EXTENDED FAMILY ) است.خانواده‌اي که آن را زن و شوهر و فرزندان يا زن و شوهر بدون فرزند تشکيل مي‌دهد، اصطلاحاً خانواده هسته‌اي مي‌نامند.خانواده هسته‌اي در مقايسه با خانواده گسترده داراي ابعاد کوچکتري است و فقط از زن و شوهر و فرزندان ازدواج نکرده تشکيل مي‌شود اين نوع خانواده بنيان جوامع صنعتي کنوني را تشکيل مي‌دهد و در ارتباط با گسترش شهرنشيني و توسعه صنعتي شکل گرفته‌اند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:34 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0