<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  سنجش تداعی هاي برند</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

بعد دار بودن تداعی های برند: Keller  تصوير برند را به صورت «مجموعه‌اي از تداعی هاي مربوط به برند كه مشتريان در ذهن نگه مي‌دارند» قلمداد كرد . يك تصوير برند از مجموعه‌اي از تداعی های مربوط به برند در ذهن مشتري ترکیب می شود. تداعی هاي برند، گره‌هاي اطلاعاتي به شمار مي‌آيند كه به گره‌هاي برند، شامل مفاهيم برند در ذهن مشتري، مرتبط‌اند به همين ترتيب، تداعی هاي برند را  فكري می دانند که در ذهن مشتري به برندمرتبط است.. بازاريابان از تداعی هاي برند براي توليد اهداف تعیین کننده استفاده مي‌كنند، در حالي كه مشتريان از تداعی هاي برند براي كمك به راهنمايي در تصميم گيري خود استفاده مي‌كنند. متخصصان ديدگاه‌هاي متفاوتي داشته اند درباره اينكه چه چيز تداعی برند را بنا مي‌نهد و همين طور چگونه اين تداعی ها بايد دسته‌بندي شوند.تداعی هاي برند توسط Keller به سه طبقه دسته‌بندي مي‌شدند ويژگي‌ها، سودها، و نگرش‌ها. ويژگي‌ها،صورت‌هاي توصيفي كه يك محصول يا خدمت را توصيف مي‌كنند، به دسته‌هاي مربوط به محصول يا نامربوط به محصول تقسيم مي‌شوند. ويژگي‌هاي مربوط به محصول، تركيبات لازم براي اجراي كالا يا خدمت هستند كه مشتري آنها را جستجو مي‌كند.

ويژگي‌هاي نامربوط به محصول جنبه‌هاي خارجي يك محصول مثل قيمت، دسته بندي، و تصويرسازي كاربردي هستند.سودها ارزش شخصي هستند كه مشتريان به ويژگي‌هاي محصول يا خدمت پيوست مي‌كنند و به سه نوع سود دسته بندي مي‌شوند: كاربردي، تجربي و نمادين. سودهاي كاربردي امتيازهاي ذاتي محصول نیستند كه به ويژگي‌هاي محصول مرتبط‌اند. اين سودها اغلب با انگيزه‌هاي ابتدايي تداعی دارند، مثل نيازهاي فيزيولوژيك و امنيت . سودهاي تجربي حس‌هايي هستند كه با استفاده از محصول مرتبط‌اند. اين سودها اغلب با جستجوي لذت طلبي مرتبط اند و شديداً با ارزش هاي لذت گرايانه تداعی  دارند. سودهاي نمادين به سودهاي بيروني عَرَضي(غیر ذاتی) اشاره دارند مثل وجهه يا شأن اجتماعي گره خورده با كالا يا خدمات. اين سودها با سودهاي غيرمحصولي همبسته‌اند و عبارتند از شأن اجتماعي، وجهه و تقويت و احترام به خود و تصور شخصي.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:34 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0