<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری سبکهای ابراز هیجان در خشونتهای خانگی علیه زنان</span>
تاریخ انتشار:
4 دسامبر 2021
دسته بندی:

سبکهای ابراز هیجان: هیجان احساس ذهنی است که بر افکار و رفتار و جسم تاثیر می گذارد و از آنها تاثیر می پذیرد (مسکن، هاگنزیکر،روتنگاتر و وارد،2000 به نقل از میر صالح و همکاران1389). ابراز هیجان تاثیر زیادی بر روابط بین فردی دارد (کندی مور و واتسون،2001 به نقل از میرصالح و همکاران). یکی از موضوعاتی که در طی دو دهه گذشته تلاش و توجهات تجربی فراوانی را به خود جلب کرده  است  بحث هیجانات است  این علاقه و توجه تا حد زیادی می تواند به دلیل نقشی باشد که تنظیم هیجانی در رفتارهای بیرونی(فردی) ایفا می نماید نظریه پردازان و دانشمندان گوناگون تعاریف متعددی از هیجان ارائه دادند  اما  در مجموع توان گفت که هیجان رویدادی پیچیده و چند بعدی است که منجر به آمادگی برای عمل می شود حسینی و خیر 2010 به نقل از تاجیک زاده و صادقی1392) امروزه نظریه های جدید در قلمرو هیجان بر نقش مثبت و انطباقی هیجان  تاکید دارند و نشان می دهند که هیجان میتواند نقش سازنده ای در حل مسئله و پردازش اطلاعات، فرآیند تصمیم گیری، نوآوری خلاقیت و افزایش یادگیری داشته باشد

البته هیجان ها همواره سودمند نیستند و در بیشتر اوقات باید آنها را تنظیم و مدیریت کرد (یوسفی  2007 به نقل از تاجیک زاده و صادقی1392). جرمن و واندر لیندن 2006 به نقل از همان منبع معتقدند که هیجانات و کنترل هیجانی از ویژگی های ذاتی و فطری آدمی می باشد در واقع هیجانات و کنترل هیجان از ارزیابی های مرتبط با  اهداف استانداردها  و ادراکات فرد  ناشی می شود و این ارزیابی ها  در طی تبادلات فردی-محیطی که فرد با جهان بیرونی برقرار  می کند شکل می گیرد.ولز2003 در مطالعه نظریه های هیجان  مطرح می کند که نظریه های هیجانی  را در سه مدل می توان طبقه بندی کرد که عبارتند از 1) مدل های فیزیولوژیک محور: که هیجانات را  به عنوان پاسخ فیزیولوژیکی با هدف حفظ بقا تبیین می کند. 2) مدل های شناختی: که فرآیندهای شناختی را در تجربه و بیان هیجانات مهم می دانند و هیجانات را بر اساس  ارزیابی و فرآیندهای شناختی توضیح می دهند 3) مدل های شناختی-اجتماعی : که تمرکز رویکرد تکاملی را  در پاسخ به محیط  با رویکرد ارزیابی شناختی جمع می کند  و عوامل اجتماعی را برای تبیین  تجربه و بیان هیجان  اضافه می کند رابطه بین هیجانات، نقش های اجتماعی  و تعامل اجتماعی مورد توجه این رویکرد است لازاروس (1998) نیز هم راستا با این رویکرد معتقد است که هیجانات از راه تعاملات فرد و محیط شکل میگیرد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  31 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0