<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  ر ضایت مشتریان</span>
تاریخ انتشار:
15 دسامبر 2021
دسته بندی:

آمیزه بازاریابی بانکی: یک بانک پس از تدوین استراتژی رقابتی بازاریابی خود آماده می‌شود تا روی تمام اقلام آمیزه‌ی بازاریابی خود برنامه‌ریزی کند و برای هر یک از آنها برنامه‌ی عملیاتی تدوین نماید. آمیزه‌ی بازاریابی بانکی را با توجه به ماهیت فعالیت این‌گونه تعریف می‌کنیم:  مجموعه‌ای از خدمات ارزی و ریالی، محصولات بانکی، ابزارها و روابط است که بانک آنها را در هم می‌آمیزد تا پاسخگوی مشتریان و مردم باشد. این اقدامات را می‌توان در یک دسته‌بندی کلی به چهار متغیر شناخته شده یعنی قیمت، محصول، توزیع و ترویج ارتباط داد و به عنوان چهارP بازاریابی به شرح زیر تعریف و طبقه‌بندی کرد.1) قیمت: مقدار پول یا بهایی که مشتری برای بدست آوردن یک یک محصول و یا خدمت بپردازد قیمت نام دارد. شرکت‌ها از ابزار قیمت به عنوان استراتژی فروش محصول استفاده می‌کنند آنان با ارائه لیست قیمت‌ها برای طیف‌های مختلف خریداران با توجه به بودجه و امکانات مشتریان اقدام می‌کنند؛ همچنین با ارائه‌ی تخفیف‌ها و اعطاء جوایز و افزایش زمان بازپرداخت و فرآهم کردن شرایط اعتباری (فروش نسیه) مشتریان را ترغیب به خرید محصول و خدمات خود می‌نمایند.در فعالیت بانکداری، بانک‌ها با ارائه انواع نرخ‌های سود برای سپرده‌گذاران آنان را تشویق به سپرده‌گذاری می‌کنند و برای طیف‌های مختلف مشتریان خود برای دوره‌های زمانی مشخص نرخ سودهای ترجیحی متفاوتی دارند

که به صورت سپرده‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت است. بانکداران از ابزار نرخ سود در اعطاء وام و تسهیلات و ارائه‌ی انواع خدمات نظیر فروش گواهی سپرده، فروش چک‌های در گردش، صدور ضمانت‌نامه‌ها، خرید و فروش ارز و غیره استفاده می‌کنند.2) محصول: ترکیبی از کالاها و خدماتی است که شرکت به بازار ارائه می‌دهد. آنچه در ارائه‌ی محصول مهم است گوناگونی و تنوع، کیفیت، طرح و اندازه، ترکیبات محصول، نام و نشان تجاری، کیفیت بسته‌بندی، استرداد و تضمین و نحوه‌ی ارائه‌ی محصول است. در فعالیت بانکداری منظور از محصول همان خدماتی است که بانک‌ها ارائه می‌دهند. برخی از خدماتی که بانک‌های ایرانی ارائه می‌دهند شامل: ارائه‌ی انواع سپرده‌ها، تسهیلات و وام‌ها، صدور انواع ضمانت‌نامه‌ها، خدمات ارزی و ریالی، خدمات بیمه‌ای، خدمات صرافی، خدمات انواع چک‌ها و حساب‌های جاری و غیره .3) توزیع(مکان): فعالیت‌هایی است که شرکت انجام می‌دهد تا محصول خود را در دسترس مصرف‌کنندگان مورد نظر قرار دهد. منظور از توزیع همان تعداد کانال‌های ارائه‌ی محصول و میزان دسترسی مصرف‌کنندگان به محصولات است. هرچه تعداد کانال‌های تحویل زیاد باشد مشتریان آسان‌تر به کالا یا خدمت دسترسی پیدا خواهند کرد. بنابراین حمل و نقل، تدارکات و میزان پوشش محصولات تولیدی موضوعات مهمی در این زمینه هستند. در فعالیت بانکداری، مهمترین عنصر توزیع همان مکان یعنی شعب هستند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:27صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0