<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری راهبردهاي سازماني کارکنان دولت</span>
تاریخ انتشار:
5 می 2022
دسته بندی:

راهبردهاي سازماني: مقصود از راهبرد برنامه ها و شيوه اي است كه شركت بدان وسيله نقاط قوت و ضعف داخلي را با تهديدات و موقعيت ها يا فرصت هاي موجود در خارج متوازن و هماهنگ مي كند تا بتواند در صحنه رقابت باقي بماند و از مزاياي رقابتي بهره مند گردد.(دسلر،1378: 20) دنياي امروز ، دنياي سازمانهاي گسترده است كه در محيطي پرتلاطم فعاليت مي كنند. اين محيط   مي تواند فرصت ها و تهديداتي براي توسعه سازمان ايجاد كند. اثرات فناوري بر محيط هاي كاري ، رشد سريع تجهيزات و ابزارهاي جديد در جهان،كليه ابعاد سازمان را به نحوي تحت تاثير خود قرار داده است. اين تاثير در سازمانهاي نظارتي و حاكميتي جامعه امروز به عنوان دستگاههاي به عنوان دستگاههاي برنامه ريز بسيار مشهود مي باشد.همين امر باعث شده است راهبردها در تقويت جنبه هاي رقابتي اين سازمانها و تقويت كاركنان آنان در صحنه پر رقابت كنوني نقش مهمي داشته باشند.

 مديران سازمانهاي حاكميتي و نظارتي به عنوان مديران عالي در تدوين برنامه هاي آرماني و راهبردي خود در سطح استان (استاندار،فرمانداران و بخشداران)مي كوشند بين دو دسته از نيروها توازن برقرار كنند:از يك سو تهديدات و فرصت هاي خارج از استان و از سوي ديگر نقاط قوت و ضعف داخلي استان. همچنين نرخ شتاب آميز تغييرات ، محيط رقابتي تر ، چشم انداز جهاني ، مشتري گرايي ، سازمان هاي يادگيرنده ، بهبود مستمر، لزوم تاكيد بر كارآفريني ، لزوم خلاقيت و نوآوري ، انفجار اطلاعات و عصر دانايي ، نيروي كار متنوع ، فن آوري هاي پيشرفته و… موجب شده است تا مديران سازمان هاي حاكميتي به كليدي بودن عنصر انساني پي برده و زمان بيشتري صرف برنامه ريزي هاي استراتژيك منابع انساني نمايند. اتخاذ راهبردهاي سازماني منعطف و مبتني بر مقتضيات زمان، هماهنگي و انسجام بين اهداف و استراتژي هاي سازماني در راستاي تحقق بخشيدن به اهداف توسعه اي يك استان يكي از وظايف مهم مديران دستگاههاي حاكميتي است كه مستلزم وقت مي باشد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 42صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0