<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خوپنداره تحصیلی</span>
تاریخ انتشار:
8 می 2021
دسته بندی:

خود پنداره: گاه خود پنداره به عنوان يک ديدگاه ترکيبي از خود تعريف مي شود، روزنبرگ در سال )1979( خودپنداره را چنين تعريف مي کند همه فکر و احساساتي که به خود فرد به عنوان يک موجود اشاره دارد. شاولسون، هوينر و استنتون در سال )1976( تعريف مشابهي براي خود پنداره ارائه دادند. به نظر آن ها خود پنداره همان ادراک شخصي از خود مي باشد و اين موضوع در چهار چوب ذات و درون اشخاص مي باشند.آن ها ادعا کردند اين سازه يک عامل مهم و مفيدي است. براي توضيح بيشتر، پيش بيني چگونگي اعمال افراد در اين رابطه ادراک شخصي از افکار خود که به طرق مختلف بر روي اعمال اثر دارد و به نوبه خود اعمال نيز روي ادراک افراد اثر مي گذارد.

چهار چوب مرجع، خود پنداره به شدت تحت تأثير مرجع يا اسنادها قرار مي گيرد و يا اين که در مقابل قضاوت شخصي از خود، جهت انجام دادن کارها قرار مي گيرد. مقايسه هاي اجتماعي اغلب به عنوان مهمترين منبع اطلاعاتي قوي براي خود پنداره در نظر گرفته مي شود. چهار چوب مرجعي نقش بسيار مهم براي توسعه ي خود پنداره ی تحصيلي بازي مي کند(مارش1987، 1986).خود پنداره از طريق تجربه با محيط شکل مي گيرد مخصوصاً توسعه تقويت کننده هاي محيطي و پيام هايي که ديگران مي فرستند(شاولسون و همکاران، 1976). سکالويک در سال 1997 برخي نکات کليدي در رابطه با عوامل موثر بر تشکيل خود پنداره با توجه به ديدگاه جديد بيان نمود(ديده شد در آثار راينر و دوي 2001، سکالويک، 2000).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0