<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه سلامت روان SCL90 دروگاتیس و همکاران</span>
تاریخ انتشار:
22 می 2022
دسته بندی:

سلامت روان:ارائه تعريف جامعي از سلامت روان امري بسيار پيچيده است. سلامت روان در درون مفهوم کلي تر سلامت قرار مي گيرد. سلامت سازه پيچيده اي است و منظور از آن تجربه کنش وري بهينه جسماني، رواني و اجتماعي مي باشد. سازمان بهداشت جهاني (WHO)، سلامت را اين گونه تعريف مي کند: سلامتي عبارت است از سلامت کامل جسماني، رواني و اجتماعي و نه فقط عدم وجود بيماري و ناتواني. سلامت رواني به دو صورت فقدان بيماري رواني و احساس رضايتمندي و لذت از زندگي، مورد توجه بسياري از متخصصان و کارشناسان حوزه سلامت قرار دارد. سازمان بهداشت جهاني در تعريف سلامت روان گفته است: « سلامت روان عبارت است از قابليت ارتباط موزون و هماهنگ با ديگران، تغيير و اصلاح محيط فردي و اجتماعي و حل تضادها و تمايلات شخصي به طور منطقي، عادلانه و مناسب.» در اين تعريف اساس سلامت روان، سازگاري با ديگران و  محيط زندگي است. معمولا سلامت روان، حالتي از سلامت عاطفي، شناختي و رفتاري پنداشته مي شود. وجود سلامت کامل و  ايده آل، مورد پذيرش بسياري از روانشناسان قرار نگرفته است،

از جمله قشر روانکاو معتقد به وجود درجاتي از بيماري رواني در وجود هر فرد بوده و سلامت مطلق را نمي پذيرند. متداول ترين تعريف از سلامت روان در اساسنامه سازمان بهداشت جهاني ارائه شده است: سلامت حالت خوب بودن کامل از جسمي، رواني و اجتماعي است و اين به معناي فقدان بيماري و ناتواني نيست(کرتيس، 1963، ترجمه فتحي آشتياني و عظيمي آشتياني، 1385).بن يارد (1996)، اين تعريف را مورد انتقاد قرار داده و بيان کرده است که حالت خوب بودن کامل از نظر جسمي، رواني و اجتماعي در دنياي واقعي وجود ندارد و اين تعريف اينچنين القا مي کند که افرادي که کامل نيستند، سالم هم نيستند(به نقل از تبرايي، 1388).آدامز، بزنر و اشتاينهارت (1997)و ادلين، گلانتي و براون (1999)، سلامتي را داراي ابعاد جسماني، اجتماعي، هيجاني و معنوي دانستند:سلامت جسماني:سلامت اجتماعي: سلامت هيجاني:سلامت معنوي.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات سلامت روانی  همراه پرسشنامه استاندارددروگاتیس و همکاران (1973) در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری:8 فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها:90 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0