<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری خرده فر وشی ها RFID</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

وضعیت RFID در گذشته وحال:منشا پیدایش این تكنولوژی به ابتدای پیدایش جهان و ایجاد نیروی الكترومغناطیسی بر می‌گردد ولی در واقع با اختراع الكتریسیته توسط بنیامین فرانكلین آغازگردید. سپس فارادی کشف می‌کند که نور و امواج رادیویی بخشی از طیف انرژی الکترومغناطیسی هستند. سپس در سال ۱۸۶۴ ماکسول نظریه میدان‌های الکترومغناطیسی را ارائه می‌دهد. پس از آن نیز هاینریش هرتز موفق به ارسال و دریافت امواج رادیویی شد و در نهایت در سال ۱۹۲۲ میلادی رادار اختراع می‌شود. سیستم شناسایی توسط فركانس رادیویی شامل تركیب دو سیستم رادار و تكنولوژی امواج رادیویی می باشد در سال ۱۹۴۵ ليون ترمین ابزاری جاسوسی برای اتحاد جماهیر شوروی که امواج رادیویی را به اطلاعات صوتی تبدیل می کرد، ابداع کرد. اگر چه اختراع وی یک دستگاه استراق سمع بود نه یک برچسب شناسایی، ولی آن را به عنوان دستگاه و ایده‌ی اولیه فناوری RFID  می‌دانند، زیرا غیر فعال بود و از طریق امواج از یک منبع خارجی تغذیه می‌شده است. در سال ١٩٤٨ اولین دستگاه دریافت و انتقال امواج رادیویی طراحی گردید و با پیشرفت در دهه های ٦٠ و٧٠ میلادی به اختراع امواج میكروویو نیز منجر شد. با این‌که که فنآوری RFID اخیرا گسترش و رواج قابل ملاحظه ای یافته است،

اولین کاربرد آن بر می‌گردد به جنگ جهانی دوم آن‌جا که متفقین با زیرساخت ساده‌ای از RFID برای شناسایی هواپیماهای دوست و دشمن استفاده کردند. این فرستنده‌های رادیویی هنوز هم در نیروهایی هوایی استفاده می‌شوند. در ژانویه ۱۹۷۳ ماریو کاردلو اولین نسل دستگاه‌های مبتنی بر RFID را ثبت کرد. این دستگاه شامل یک ترانسپوندر (تگ) غیر فعال با حافظه بود. دستگاه اولیه شامل تگ غیرفعال بوده که انرژی و برق خود را از طریق امواج ارسالی تامین می‌کرده است و در سال ۱۹۷۱ به مقامات بندر نیویورک و دیگر کاربران بالقوه نشان داده شده است. دستگاه ذکر شده شامل یک حافظه ۱۶ بیتی جهت پرداخت عوارض بود. ثبت اولیه کاردلو استفاده از RF را به همراه  نور و صدا به عنوان رسانه انتقال پوشش داد. طرح اصلی کسب‌وکار در سال ۱۹۶۹ به سرمایه‌گذاران  جهت استفاده در حمل و نقل (شناسایی خودکار خودرو، سیستم عوارض خودکار، پلاک الکترونیکی، مسیریابی خودرو و نظارت بر عملکرد خودرو)، بانکداری (چک الکترونیکی و کارت اعتباری)، امنیت (شناسایی کارمندان، نظارت و دروازه‌های امنیتی خودکار) و کاربردهای پزشکی (سابقه بیمار، شناسایی) ارائه شد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 68صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0