<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری تصمیم گیری مشارکتی</span>
تاریخ انتشار:
5 مارس 2022
دسته بندی:

فرآيندهاي تصميم گيري: يكي از مهمترين فعاليتها در سازمان، تصميم گيري است. تصميمات ممكن است راهبردي (مانند تصميم درباره ادغام و يا خريد يك شركت ديگر) و يا در ارتباط با فعاليتهاي روزانه كاركنان باشد (مانند تصميم درباره رويه هاي جديد مبادلات تلفني با مشتريان) تصميمات ممكن است پس از ماهها جمع آوري و بررسي اطلاعات، و يا در زمان كم و بدون بررسي اتخاذ شوند. ممكن است تصميمات به تنهايي و يا از طريق مشورت با اعضاي آگاه سازمان و يا در گروه هاي مشاركتي اتخاذ شوند. همچنين تصميمات بر حسب ميزان اهميت متفاوتند.در اين فصل نقش ارتباط را در تصميم گيري سازماني بررسي مي كنيم. نخست مدلهاي مختلف تصميم گيري و سپس روند تغيير جهت از مدل هاي منطقي، به سمت تصميم گيري شهودي و ساير شيوه هاي كمتر “منطقي”را مطالعه مي كنيم. سپس گروه هاي كوچك را كه از طريق آنها تصميمات سازماني زيادي اتخاذ مي شوند بررسي كرده و در پايان، مشاركت در تصميم گيري را كه بيشتر در رفتار سازماني مطرح است مطالعه ميكنيم.

مشاركت در تصميم گيري: تا اينجا فرايند تصميم گيري يعني چگونگي اتخاذ تصميم توسط افراد و گروههاي كوچك را بررسي كرديم. در ادامه اين فصل به اين سوال كه چه كسي تصميم مي گيرد، پاسخ داده و نظريه تراكم و تحقيقات مربوط به تاثير مشاركت در تصميم گري (PDM) را مورد مطالعه قرار مي دهيم. نخست برخي از يافته هاي تحقيقات مربوط به PDM و اثرات مشاركت را برسي كرده و سپس در پاسخ به سوال چرا مشاركت موجب پيامدهاي با ارزشي در سازمان مي شود، سه مدل را مطالعه كرده و سرانجام با مطالعه برنامه هاي خاص مشاركت در تصميم گيري فصل را به پايان مي رسانيم.اولين مطالعه در مورد مشاركت در تصميم گيري در سال 1948 توسط كوچ و فرنچ انجام شد. اين محققان به عواملي كه تعهد كاركنان را نسبت به تصميمات سازماني افزايش مي دهد توجه داشته در تحقيقات خود اين فرضيه را كه مشاركت در تصميمات سازماني موجب كاهش مقاومت در مقابل تغيير مي شود تائيد كردند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 165 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0