<span itemprop="name">ادبیات و پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر گاروین</span>
تاریخ انتشار:
26 می 2022
دسته بندی:

مدیریت کیفیت جامع:مفهوم مدیریت کیفیت جامع نیز مانند مفهوم کیفیت از مفاهیم بحث انگیز می باشد و تقریباً هر سازمانی از  TQMتعبیر خاص خود را دارد. نویسندگان ژاپنی( Ishikawa 1985، Imai1986 ) اغلب از عبارت فیگنباوم یعنی کنترل کیفیت جامع و رویکرد ژاپنی آن کنترل کیفیت فرا شرکتی براي مشخص کردن دیدگاه هایشان در مقایسه با عبارت رایج امریکایی مدیریت کیفیت جامع استفاده می کنند.در ایالت متحده مدیریت کیفیت جامع اغلب در حیطه مدیریت کیفیت استراتژیک قرار می گیرد. با نگاهی آرمانی ،مدیران در عصر مدیریت کیفیت استراتژیک، مدیریت کیفیت جامع TQM را به عنوان چیزي فراتر از یک برنامه و عاري از تمام نقائص دیدگاه هاي قبل در نظر می گیرند با این توصیف لغت TOTAL مبین این عقیده است که تمامی کارکنان در تمام سطوح و در سرتاسر سازمان کیفیت را به جدیت پیگیري می کنند. لغت کیفیت نیز مخفف عالی بودن در تمام وجوه سازمان می باشد. منظور از مدیریت هم پیگیري نتایج از طریق فرآیند مدیریت کیفیت می- باشد.

مدیریت کیفیت جامع با فرآیند مدیریت استراتژیک شروع می شود و دامنه آن به فرآیند هاي طراحی،ساخت،بازاریابی،مالی و سایر امور گسترده می شود.(فارسيجاني،1386)TQM با بکارگیري مفاهیم قبلی کیفیت، آن ها را در فرآیند پایان ناپذیر بهبود مستمر قرار می دهد.لازم به ذکر است علیرغم نقش مهم ژاپن در شکل گیري مفهوم مدیریت کیفیت جامع،نباید آن را محصولی صد در صد ژاپنی دانست. به تعبیري  TQMداراي سه مشخصه اصلی می باشد:  استاندارد یعنی پیدا کردن مشخصه هائی براي همگن کردن نوع تولید.انواع استاندارد مورد استفاده را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:(انصاري،1386)-1استانداردهاي ملی2-استانداردهاي بین المللی: ISO , IEC, OIML و….-3استانداردهاي منطقه اي: کمیته استاندارد اروپائی ، کمیته استاندارد آسیائی و …4- استانداردهاي کارخانه اي : استانداردهاي QS 9000و….علامت اختصاري سازمان بین المللی استانداردهاي جهانی در زبان انگلیسی”ISO” برگرفته از عبارت International Organization for Standardization است.امروزه در هر کشوري و با هر زبانی این سازمان را با نام  ISOمی شناسند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات اختلالات وسواس همراه پرسشنامه استاندارد  گارویندر اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد فایل های ادبیات نظری:13فایلWORD

تعداد فایل های پرسشنامه:  یک پرسشنامه استاندارد فایل WORD

تعداد گویه ها: 26 گویه

تفکیک ابعاد:  دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0