<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری برون سپاری درایران</span>
تاریخ انتشار:
15 آوریل 2022
دسته بندی:

برون سپاری: در بسیاری از موارد کارکردهای مورد نیاز برای سازمان فاصله زیادی از حوزه کاری سازمان دارد و در صورتی که سازمان تصمیم به تامین این نیاز خود به صورت داخلی نمایند باعث گسترش و عدم تمرکز در سازمان شده و هم چنین هزینه های سربار زیادی را به سازمان تحمیل می کند. به منظور رفع این مشکل سازمان های امروزی به صورت گسترده ای از استراتژی برون سپاری استفاده می کنند. برون سپاری به معنای بهره برداری راهبردی از منابع سازمان های ثالث برای تهیه و تامین خدمات عملیاتی یا فرآیندهای کسب و کار به صورت مستمر می باشد (محمودی و همکاران، 1389، 73).پیتر دراکردر ارتباط با برون سپاری و آثار آن می گوید: چنین امری در واقع در حکم تحولی بنیادین در ساختار سازمان های جهان فردا است. این بدان معناست که دیگر الزامی نیست که سازمان های بزرگ به تشکیلاتی بدل شوند که تعداد زیادی افراد را در استخدام خود داشته باشند. این قبیل سازمان ها به تشکیلاتی تبدیل می شوند که به درآمدهای عالی و بهره وری بالا دست پیدا می کنند، زیرا تنها بر فعالیت هایی تمرکز می کنند که به خاطر آن ها ماموریت یافته اند، کارهایی را انجام می دهند که دقیقا به اهداف سازمانی آن ها مربوط است. کارهایی را که به خوبی می شناسند و به جزییات آن آشنایند، بقیه کارهای خدمات اینگونه سازمان ها به نهادهای بیرونی واگذار می شود.

وی با ابداع نظریه کارکنان دانا در سال 1956 بر این موضوع تاکید کرد که افزایش آگاهی و دانش کارکنان و افراد جامعه منجر به تغییرات سازمانی و روابط کاری شده و وی برون سپاری را مثال روشنی از این که روابط مابین سازمان ها در حال تغییر است، می داند (خداوردی و بجنوردی، 1389، 66).تعاریف فراوانی از برون سپاری توسط بسیاری از افراد صاحب نظر در این زمینه ارایه گردیده است که تقریبا اکثریت آن ها بر مفهوم یکسانی تکیه و تاکید دارند. در زیر به برخی از مهمترین  و متداولترین آن ها که در جهت توضیح و روشن کردن مفهوم آن قرابت بیشتری دارند، می پردازیم:برون سپاری زمانی رخ می دهد که یک شرکت یا سازمان، کل یا بخشی از وظیفه کسب و کار داخلی را به یک تامین کننده خارجی واگذار نماید. به بیان دیگر سازمان، به عنوان یک مشتری بخشی از وظیفه و فرآیند کسب و کار خود را از خارج از سازمان خریداری می کند.سپاری انتقال و یا نمایندگی دادن به یک تامین کننده خدمات و یا عملیات همراه با مدیریت روز به روز فرآیندهای کسب و کار است.سپاری عبارت است از عمل انتقال بعضی از فعالیت های داخلی یک سازمان و واگذاری حق تصمیم گیری به عرضه کننده بیرون از سازمان بر اساس قرارداد. در حقیقت و در عمل در برون سپاری نه تنها فعالیت ها منتقل می شوند بلکه عوامل تولید و حق تصمیم گیری نیز در اغلب موارد واگذار می شوند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:60 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0