<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  اعتماد به خرید اینترنتی کتاب ومقالات</span>
تاریخ انتشار:
13 نوامبر 2021
دسته بندی:

تجارت اکترونیک: تجارت الکترونیک و به تبع آن مدل­های تجارت الکترونیک اولین بار در اوایل دهه 70 میلادی ارائه شدند. در این دوره استفاده از مدل­های تجارت الکترونیک بسیار گران بود و عموم کاربران آن را شرکت­های بزرگ مالی و بانک­ها و گاهی شرکت­های بزرگ صنعتی تشکیل می­دادند. EFT ازاولین نمونه­های مدل­های تجارت الکترونیک مورد استفاده بود که به منظور ارتباط مالی بین مؤسسات مالی مورد استفاده قرار می­گرفت (بامداد صوفی، علیشیری و عبداللهی، 1390). تا قبل از به كارگيري فناوري­هاي مبتني بر اينترنت در اوايل دهه 1990،  موسساتي كه از تجارت الكترونيك استفاده مي­كردند، منحصراً فرم­هاي محدود و استاندارد بين كامپيوتري را مورد استفاده قرار مي­دادند كه به مبادله الكترونيكي داده (EDI) معروف بود(غفاری آشتیانی، حری و غلامی، 1390). استاندارد EDI ایجاد شده تعمیمی از مدل نقل و انتقالات مالی و بانکی با استفاده از ابزارهای نوپا اطلاعاتی بود، با این تفاوت که EDI امکان استفاده و بهره­برداری در سایر انواع مبادلات تجاری را نیز دارا بود. EDI باعث شد تا دامنه کاربرد مدل­های تجارت الکترونیک از محدوده مؤسسات بزرگ مالی به ابعاد گسترده­تری گسترش یابد. در نیمه اول دهه 1990 اینترنت امکان استفاده آسان و کم هزینه را برای انجام فعالیت­های اطلاع­رسانی شرکت­ها و مؤسسات فراهم ساخت.

در سال­های پایانی دهه 1990 نشانه­هایی از ابعاد جدید اقتصاد به وجود آمد. یعنی زمانی که فناوری دیجیتالی و شبکه­های ارتباطی امکان رشد اقتصاد بدون مرز را در بخش­های کلیدی فراهم آورد(بامداد صوفی و همکاران، 1390). تجارت الكترونيك راه و روش جديد كسب و كار، به صورت الكترونيكي و با استفاده از شبكه­ها و اينترنت است كه فرايند تجارت در بستر آن صورت مي­پذيرد. واقعيت آن است كه تجارت الكترونيك در حال دگرگون كردن روابط موجود در دنياي كسب و كار، پيوند دادن شركت­ها با مشتريان و ايجاد جوامع تجاري جديد است(ادواردز2003). تجارت الكترونيكي عبارت است از مبادله­ي تجاري بدون استفاده از كاغذ كه در آن نوآوري­هايي مانند مبادله­ي الكترونيكي داده­ها، پست الكترونيك و ساير فناوري­هاي مبتني بر شبكه بكار برده مي­شود. از دیدگاه OECD تجارت الکترونيکي، خريد و فروش کالاها و خدمات مابين شرکت­ها، افراد، دولت­ها و ساير بخش­هاي عمومي و خصوصي به طوري که اين خريد و فروش از طريق شبکه­هاي رايانه­اي هدايت شود، تعريف مي­شود. همچنين تجارت الکترونيکي، فناوري پردازش و مجموعه­اي از عمليات که در زمان مبادله­هاي تجاري به صورت خودکار از طريق شبکه­ها و با استفاده از فناوري اطلاعات صورت مي­پذيرد نيز تعريف شده است(جعفرپور و رحمان سرشت، 1388). چافی مفهوم تجارت الکترونيکي را از چهار ديدگاه تعريف نمود:دیدگاه ارتباطی: به معني انتقال اطلاعات، کالاها، خدمات و يا انجام پرداخت از طريق وسايل الکترونيکي.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:50 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0