<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری راهبردهای مدیریت استراتژیک</span>
تاریخ انتشار:
7 می 2022
دسته بندی:

راهبرد:از راهبرد تعاریف متفاوتی از سوی صاحب نظران مختلف ارایه شده است که به برخی از این تعاریف اشاره می شود.در فرهنگ فارسی معین راهبرد به معنای فن اداره عملیات جنگی ،دانش راهبردی عملیات نظامی ،سوق الجیش است(معین،266:1360).در فرهنگ دهخدا راهبرد به صورت زیر تعریف شده است:” دریونان قدیم معمولا سران سپاه را استراتگوس (استراتژ)میخواندند. اثنیه در زمان جنگهای ایران و یونان ده استراتگوس داشت که انتخاب ایشان سالی یکبار تجدید می شد و در ظرف سال به نوبت به فرماندهی سپاه می پرداختند ،چندی بعد بر قدرت آن بیفزود چنانچه زمانی حکمران حقیقی اثنیه بودند”(دهخدا،1372:1810).در فرهنگ عمید استراتژی به معنی “لشکر کشی تعبیه سپاه علم اداره کردن عملیات و حرکات ارتش در جنگ میباشد(عمید،1374:163).

استفاده از مفهوم راهبرد درحیطه سازمان ومدیریت در نیمه دوم قرن بیستم میلادی آغاز شده است. راهبرد بیان میکند که به منظور فراهم آوردن امکان برتری یافتن بررقبا ،موسسه چگونه روابط خود با محیط را سامان داده و منابع خویش را درجهت هدف به حرکت درآورد. بخاطر توجه واهمیت دادن راهبرد به روابط بین سازمان و محیط ،افزایش عدم اطمینان به سبب تغییر یافتن مداوم محیط و متنوع شدن وظایف سازمان و پیچیده گشتن دیدگاه های متفاوت نویسندگان درباره این موضوع ، تعریفی که مورد قبول عامه واقع شود هنوز برای این موضوع انجام نگرفته است،اما در زمینه اینکه راهبرد روابط بین سازمان و محیطش را تنظیم می کند،بین دیدگاه ها،تفاوتی وجود ندارد(امیرکبیری،1381:27).

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:48صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0