<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  استرس افسردگی</span>
تاریخ انتشار:
7 سپتامبر 2021
دسته بندی:

ناباروری: نازایی چندین تعریف دارد که ممکن است تفاوت‌هایی از نظر مدیکال و آنچه در عامه مردم استفاده می‌شود داشته باشد. که در اینجا به تعریف این واژگان می‌پردازیم.عقیمی، به فردی اطلاق می‌گردد که دارای فاکتورهای اساسی ممانعت کننده جهت باروری است و این حالت حتی با درمان نیز غیرقابل بازگشت است.باروری، به معنی توانایی بالقوه باردار شدن با احتمال حاملگی طی یک دوره قاعدگی است.باروری(زایندگی) به معنی توانایی بالفعل باردار شدن است.ناباروری عبارت است از یک سال نزدیکی بدون پیشگیری از بارداری و بدون حاملگی که بر دو نوع ناباروی اولیه و ناباروری پانیه است.علت ناباروری وابسته به سن مشخص نیست، اگرچه ممکن است نقص در تخمک سبب ناباروری گردد. با توجه به مطالعات انجام گردیده درمان ناباروری با گذشت زمان و افزایش سن کاهش می‌یابد. اما علل ناباروری بصورت کلی به شکل زیر می‌باشد:

اختلال در تخمك‌گذاري، علت عمده ناباروري در زنان است. به طوري كه 39% علل ناباروري زنان مربوط به اين مسئله است. بدون عمل تخمك‌گذاري لقاح انجام نمي‌شود و بنابراين زن باردار نمي‌شود. بعضي از زن‌ها ممكن است تخمك‌گذاري نكنند و يا به طور نامنظم و كم تخمك‌گذاري كنند و بنابراين ممكن است يا عادت ماهيانه نداشته باشند و يا عادت ماهيانه آنها كم و نامنظم باشد و حتي بعضي خانم‌ها با آنكه داراي عادت ماهيانه منظم هستند، داراي اختلال در تخمك‌گذاري هستند.در بعضي زنان، لوله‌هاي رحمي به طور كامل و يا ناقص بسته است. در نتيجه اسپرم به تخمك نمي‌رسد. بسته بودن لوله‌هاي رحمي مي‌تواند به دليل عفونت، آندومتريوز و يا چسبندگي‌هايي پس ازعمل جراحي باشد. همچنين ممكن است اين لوله‌ها پس از يك حاملگي خارج رحمي بسته شوند. در كشورهاي در حال توسعه نسبت به كشورهاي توسه يافته به علت شيوع بيماري‌هاي عفوني دستگاه توليد مثل، ميزان اختلال در لوله‌هاي رحمي بيشتر است.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:44صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0