<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری ارتقای شایستگی مدیران پلیس آگاهی</span>
تاریخ انتشار:
22 آوریل 2022
دسته بندی:

سازمان: سازمان  یک نهاد اجتماعی است که مبتنی بر هدف می باشد، ساختار آن به صورتی آگاهانه طرح ریزی شده است و دارای سیستم های فعال و هماهنگ است، و سرانجام با محیط خارجی ارتباط دارد. در سازمان رکن اصلی این نیست که مجموعه ای از سیاست ها و رویه ها ارائه گردد. سازمان از افراد و رابطه ای که با یکدیگر دارند تشکیل می شود. هنگامی که افراد برای انجام وظایفی ضروری در جهت تأمین هدف ها با یکدیگر روابط متقابل برقرار می کنند، سازمان به وجود می آید (دفت ، 1391، ص 19). نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) سازمانی است که بعد از تصویب قانون آن در مجلس شورای اسلامی از ادغام اولیه سه نیروی ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی سابق تشکیل شد (سوری، 1388).پلیس آگاهی ناجا یکی از یگان‎های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، که طبق قانون، به عنوان ضابط قوه قضاییه وظایفی را بر عهده دارد (ویکی پدیا ).

 به دنبال ایجاد و تأسیس نظمیه در سال 1253 شمسی با کمک افسر اتریشی و پیش بینی دفتر ثبت مسروقات در این تشکیلات می توان ادعا نمود که اولین سنگ بنای آگاهی در آن زمان گذاشته شد. زمان ریاست مختارالسلطنه در سال 1288 شمسی با گسترش و ایجاد تغییر در سازمان نظمیه، دایره ای به نام دایره تحقیق تأسیس شد که رسیدگی به اعمال بزهکاران جنایی، سارقان و …. در این دایره انجام می شد. در سال 1292 با آمدن چند نفر از افسران سوئدی، یکی از آنان مسئول بررسی در مورد گسترش دایره تحقیق شد و ضمن گسترش این دایره، سازمان آن را به هفت شعبه افزایش داد و نام آن را به تأمینات تغییر دادند که بعضی ادارات فعلی از جمله اداره کل تشخیص هویت جزئی از آن محسوب می شد. اداره تأمینات که دارای هفت شعبه بود به جرایمی از قبیل: قتل، سرقت، جرح، حمل اسلحه، سکه تقلبی، هتک ناموس، منافیات عفت، فریب اطفال، جیب بری، امور قمارخانه ها، مهمان خانه ها و کاروانسراها رسیدگی می کرد و تشخیص هویت مجرمان نیز به وسیله ی انگشت نگاری و تن پیمایی انجام می شد .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:30صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0