<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  رضایت دانش آموزان  از مدارس</span>
تاریخ انتشار:
2 دسامبر 2021
دسته بندی:

 مشتریان آموزش : سرعت تغییر در قرن 21 چندبرابرخواهد بود . سازمانها به حالت مجازی در می آیند . آنها تحت تأثیر دو نیروی تکنولوژی وجهانی شدن قرار خواهند گرفت وکارکنان به طور زیادی با مشتریان در ارتباط خواهند بود .با شروع دهه 1990 ، محیطی ایجاد شده است که در آن ادامه حیات به عواملی چون رقابت پذیری ورفع نیازهای مشتری وارباب رجوع  بستگی خواهد داشت (فیرستون ومک الروی، 2003). در این میان مشتریان آموزش (کسانی که از خدمات آموزش استفاده می نمایند) از گروههای مختلفی تشکیل شده و نیاز به شناسائی دارند .بحث درباره تفکرمشتری درمتون آموزشی ازاهمیت ویژه ای برخورداراست.درنظربرخی از افراد آموزش ،کلمه مشتری مشخصاً دارای یک لحن تجاری است که درآموزش قابل کاربرد نمی باشد. آنها ترجیح می دهند به جای آن ، از لفظ (( ارباب رجوع )) استفاده گردد زیرا  که ارباب رجوع  بااشارات ضمنی به خدمات حرفه ای مناسب تر به نظر می رسد از طرفی برخی بین ارباب رجوع که اولین استفاده کنند گان خدمات  آموزشی هستند ومشتریان که برای خدمات پول می پردازند وممکن است زمانی به خانواده ها ،کارفرمایان ، کارکنان ویا کارمندان دولت اطلاق گردد تمایز قایل می شوند .

در اینجا واژه مشتریان برای هم مجموعه روابط وهم تمایزاتی که بین مشتریان اولیه که مستقیماً خدمات را دریافت می دارند و مشتریان ثانویه مانند خانواده ها وکارفرمایانی که دانشجویان و دانش آموزان را بورس می نمایند یعنی کسانی که یک سهم مستقیم در آموزش افراد خاص دارند ومشتریان رده سوم که دارای سهم مستقیم اندک ولی بسیار مهم در آموزش مانند کارفرمایان ، کارکنان دولت وجامعه بطور کل رادارا می باشند اطلاق می گردد . این سه رده مشتری را می توان مشتریان خارجی نظام آموزشی تلقی کرد. اما رده چهارم مشتری، مشتریان داخلی می باشند . این مفهوم اهمیت رفع نیازهای مشتری در داخل محیط کار رادر بر می گیرد یعنی شامل هر کسی که در موقعیت مشتری اطلاعاتی دریافت می کند وبا او همانند مشتری رفتار می شود.همکاری اولیاء دانش آموزان با مدرسه با اینکه ازقدیم به دلایل مختلف دارای اهمیت بوده است، در چند دهه اخیر ضرورت این مشارکت به علت وجود تحولات سریع اجتماعی واقتصادی وتغییراتی که درارزشها وروشهای زندگی درجوامع پدید آمده است بیش از پیش محرزگشته است. سابقاً وظیفه مدرسه منحصر به انتقال دانش ومعلومات به دانش آموزان بود، ولی جامعه امروز مدرسه را علاوه برانتقال دانش وفرهنگ بشری ضامن رشد اجتماعی، عاطفی وسلامت وبهداشت روانی دانش آموزان می داند.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات: 45 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0