<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  ارتباطات انسانی بین کارکنان</span>
تاریخ انتشار:
13 اکتبر 2021
دسته بندی:

ارتباطات:  در لغت به معنی ربط داشتن و پیوستگی داشتن است که با کلمه مربوط و رباط و رابط نیز هم ریشه هستند. رباط نیز به محل کاروان سراهای قدیم می‌گویند که محل تلاقی کاروانهای تجاری و زیارتی و سیاحتی بوده است.ارتباط هم به عمل ارتباط برقرار کردن می‌گویند. ارتباط و وسایل ارتباطی امروزه نکته مهمی است که در اکثر علوم مورد بحث قرار گرفته است.ارتباطات دارای معنای متعددی در اقوام و ملل و علوم مختلف می‌باشند. بعضی از محققین غربی که خود را پایه گذار دیدگاههای جدید می‌دانند، ابراز داشته اند که این ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی جدید اگر چه از جهات مختلفی سودها و منافع فراوانی برای بشر داشته است که می‌توانند استفاده‌ها و بهره‌های عامی را از دورترین نقاط دنیا ببرند، اما آثار خوبی را نیز در پی داشته است.ارتباط و ارتباطات اجتماعی دارای آثار فراوانی است. در جوامع بشری مشاهده می‌شود که در گذشته اگر بحث بر این بود فرهنگ جامعه را در عرض 20 سال می‌توان تغییر داد، مدتی قبل قانع شدند که می‌توان در طی یک سال با وسایل ارتباط جمعی فرهنگ جامعه را تغییر داد.

امروزه سخن بر این است که نیاز به سال ها و ماه‌ها نیست، بلکه در طی چند روز و حتی مدت زمان کوتاهی قادر هستند، فرهنگ جامعه‌ای را مورد حمله قرار دهند، حکمتی را سا قط سازند، حکومتی را در نقطه‌ای از دنیا با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها، برقرار کنند و در حکومت بنشانند.ارتباط از خویشتن آغاز می‌شود. ارتباط از خویشتن و شناخت خویشتن به معنای سرآغاز ارتباط است. از هر چشم اندازی که بنگریم هر ارتباطی که پای انسان در آن کشیده شده است، به این نتیجه می‌رسیم که از خود شروع شده است.ادوین امری، مفهوم ارتباطات در معنای عام را چنین تعریف می‌کند: « فن انتقال اطلاعات، افکار و رفتارانسانی از یک شخص به شخص دیگر »‌ (ساروخانی، 1387). ارتباطات زمانی اثر بخش است که محرکی را به عنوان آغازگر مورد نظر فرستنده با محرک مشهود گیرنده که از خود بروز می‌دهد و آن دو را به گونه‌ای نزدیک به هم، مورد توجه قرار دهد‌.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:  37 صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0