<span itemprop="name">ادبیات و مبانی نظری  ابعادمسئولیت اجتماعی د ر سازمان</span>
تاریخ انتشار:
1 می 2022
دسته بندی:

مسوؤليت اجتماعي:مسوؤليت اجتماعي شرکتها با روابط بين شرکتها و جامعه سر و کار دارد. به طور مشخص اين مفهوم به بررسي تأثيرات فعاليتهاي شرکت ها روي افراد و جامعه مي پردازد. همانگونه که بيان شد اين مفهوم در مباحث سياسي و اجتماعي به طور فزاينده اي کاربرد دارد و به کار رفته است. به عبارت ديگر اين مفهوم واژة آشنايي است اما با اين وجود اجماع بر سر تعيين معني مشخص آن و روشهايي که به وسيله آن اين مفهوم قابليت اجرا و اطلاق يابد کماکان همانند بسياري ديگر از مفاهيم علوم اجتماعي مبهم و گمراه کننده باقي مانده است.بسياري ديگر آن را معادل يك نوع مشروعيت و متعلق بودن مي دانند و عده محدودي نيز آن را معادل مجموعه اي از تعهدات سپرده شده به شرکت ها براي اجراي استاندارد رفتاري در تجارت مي دانند.اين ابهام و سردرگمي توسط “واتاو” به خوبي توصيف شده است: مسوؤليت اجتماعي شرکتها، معاني مختلفي دارد اما هميشه براي همه افراد يكسان نيست. بعضي از آن معني تعهد يا مسوؤليت قانوني را برداشت مي کنند وبراي برخي ديگر اين به معني رفتاري مسوؤلانه اجتماعي بر حسب رعايت مسائل اخلاقي است.

 وهمچنين براي برخي ديگر معني آن مسئول بودن است، خيلي ها آنرا معادل هداياي صدقه اي و کمك هاي خيريه مي دانند بعضي آنرا به معني آگاهي اجتماعي مي پندارند بسياري از آناني که مشتاقانه اين مفهوم را پذيرفته اند آنرا به معني مشروعيت و مقبوليت مي دانند تعداد کمي هم آنرا به مثابه نوعي وظيفه محول شده براي اعمال ضوابط رفتاري عا ليتر بر روي بنگاههاي اقتصادي و بازرگانان و صنعتگران و نه شهروندان مي پندارند.کميسيون اروپا مسوؤليت اجتماعي شرکتها را مفهومي مي داند که به موجب آن، شرکت ها مسائل زيست محيطي و اجتماعي را با فعاليتهاي تجاري و تعاملات خود با ذينفعان، بر مبنايي داوطلبانه، توام مي کنند. کميسيون اروپا معتقد است عليرغم آنکه در اين مفهوم، تعداد روزافزوني از شرکت ها مشمول فرهنگ مسوؤليت اجتماعي شرکتها مي گردندو طيف گسترده اي از رويكردها به مسوؤليت اجتماعي شرکتها وجود دارد.

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:41صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0