<span itemprop="name">پروتکل درمانی ویژه کودکان طلاق لی‌کروی</span>

پروتکل درمانی ویژه کودکان طلاق: طلاق می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از معضلات دیگر نظیر خودکشی، اعتیاد و جرم و … شود. بدین ترتیب است که طلاق بعنوان یک معضل مهم اجتماع، محل توجه گسترده دارد. طلاق علت دامنه وسیعی از مشکلات رفتاری و هیجانی جدی و پایدار کودکان و نوجوانان است. تعداد، شدت و طول مدت جدائی‌ها و استرسورهای ایجاد شده توسط طلاق از یک کودک به کودک دیگر و از خانواده‌ای به خانواده دیگر و در طی زمان متفاوت است. ماهیت جدایی، سازگاری والدین، منابع دردسترس، تضادها و همکاری بین والدین بعد از طلاق، ازدواج مجدد والدین، ثبات منابع مالی، و منابع روانی خود کودک در اینکه چگونه این استرسها بر کودک تاثیر بگذارد نقش بسزایی دارد(کلی و امری، 2003). اکثریت کودکان آمادگی هیجانی کمی برای جدایی دارند و با پریشانی و عصبانیت و اضطراب به طلاق واکنش نشان می­دهند، حتی در کودکانی که در ابتدا مشکلات اندکی دارند یا زودتر با طلاق سازگار می­شوند، مشکلات رفتاری و روانی ناشی از طلاق، ممکن است بعدا در زندگی و در مواجهه با چالش‌ها و تکالیف رشدی جدید عود پیدا کند(هترینگتون و استنلی هاگان، 2009).

مشخصات

پروتکل درمانی ویژه کودکان:  این برنامه را لی‌کروی(2008) با هدف کاهش  آسیب های شناختی – رفتاری کودکان طلاق و افزایش کیفیت تعامل و بهزیستی زندگی انان پس از طلاق طراحی کرد. این برنامه مداخله از کتابی ترجمه نشده  تحت عنوان « راهنمای جامع طرح های معتبر درمان برای کودکان و نوجوانان » به ویراستاری کریج وینستون لی‌کروی(2008) اقتباس و ترجمه شد. این پروتکل در پژوهش عاصمی(1394) مورد استفاده قرار گرفته شده است. این پروتکل شامل، 15 جلسه در چهار بخش نظری می باشد.

تعداد صفحات:  47صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0