<span itemprop="name">پروتکل درمانی آواز ـ ملودیک(تکنیک MIT)</span>
تاریخ انتشار:
7 دسامبر 2018

آواز ـ ملودیک: «تکنیک شناخته شده درمان آواز ـ ملودیک (MIT) دردهة هفتاد میلادی به عنوان یک روش ترمیمی برای بخشی از مسایل گفتاری بزرگ­سالان زبان پریش به وجود آمده است در روش(MIT) عبارات و جملات کوتاه در نمونه­ های سادة آهنگین با آواز خوانده می­شود. به موازاتی که بیماران عبارات و جملات را یاد می­گیرند آهنگ­ ها کم­رنگ­تر و محو می­شوند. روش (MIT)بر پایة این نظریه قرار گرفته است که وقتی نیم­کره سمت چپ مغز آسیب می­بیند می­توان به وسیلۀ اغراق در آواز (ریتم، با مؤکد بیان کردن جملات ملودیک) با کمک نیم­کره راست، تکلم را تحریک کرده وآن را بهبود بخشید»(به نقل از اشمیت پترز،1389: 105). و از بین تکنیک­های موسیقی درمانی آواز ـ ملودیک(MIT) از جمله تکنیک­های است که تاکنون صرفاً جهت درمان بیماری زبان­پریشی مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع(  MIT)دیدگاه درمانی فشرده­ای است که به جهت افزایش برون­داد کلامی در بزرگسان زبان­پریش توسعه یافته است. این دیدگاه ترکیبی است از ضربه زدن ریتمیک با لحن آهنگین که به­ منظور تولید اصطلاحات ساده در جهت افزایش ارتباطات ایجاد می­شود، MIT بر این فرض استوار است که استفاده از نیمکرة راست برای جنبه آهنگین گفتار ممکن است نقش این نیمکره را در کنترل زبان افزایش دهد(هاق،2010).

مشخصات

آواز ـ ملودیک: منظور از برنامه مداخله درمانی آواز ـ ملودیک نوعی مداخله است که در قالب گروه و یا فرد و طی16  جلسه به افراد شرکت کننده  آموزش داده می شود.

تعداد صفحات:  15صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0