رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: باید به سمت افزایش دانش و به دست آوردن تکنولوژی‌ های برتر دنیا باشیم و این که اساتید دکتری در دانشگاه، دکتر دیگری را تولید کند چرخه معیوبی است.

مهدی نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در حال حاضر 38 شرکت وابسته به این پژوهشگاه وجود دارد که 28 شرکت، دانش‌بنیان است. ضمن اینکه در مرکز رشد این پژوهشگاه، بیشتر فارغ‌التحصیلان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران حضور دارند اما در مجموع همه امکانات در اختیار همه پژوهشگران فعال در ایران است.

وی با بیان اینکه 30 سال پیش مدرک خود را از یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا دریافت کردم و به هنگام بازگشت به کشور به دنبال تأسیس کارخانه بودم افزود: اینکه یک دکتر در دانشگاه دکتر دیگری را تولید کند چرخه معیوبی است در حالی که باید به سمت افزایش دانش و به دست آوردن تکنولوژی‌های برتر دنیا باشیم تا چرخ کشور را بهتر از گذشته بچرخانیم اما متأسفانه این تفکر متعلق به همه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیست.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در پایان گفت: زایش تکنولوژی و دانش در پژوهشگاه‌ها وجود ندارد و چرخاندن این نظر به سمت تولید، فناوری و تکنولوژی‌های برتر دنیا بسیار سخت است.

منبع:سایت پی اچ دی تست

22 ابان 1397