مهارتهای مورد نیاز رهبران هوشمند

رهبران هوشمند برای موفقیت باید ویژگی های و مهارت های زیر را دارا باشند:

ویژگی های شخصیتی: رهبران میل به کسب قدرت برای توانمند کردن دیگران برای تحقق اهدافدارای تفکر شهودی هستند.

ویژگی های انگیزشی:این افراد خطر پذیرند، در همه چیز انرژی مشاهده می کنند، رویدادهای شگفت انگیز را دوست دارند، آرزوها و رویاهایشان را به کار می بندند. نسبت به تغییرات مورد نیاز در پیروان احساس ضرورت و اولویت می کنند، نیازها را جهت می دهند.و روح امید در پیروان و سازمان می دمند. آنها زنده کننده آرمان سازمان و ایجاد کننده اعتمادند.

ویژگی های ارزشی: این رهبران نتیجه محورند، به ضرورت توسعه سازمان انتقاد دارند و آنها ارزیابی می کنند. محصور کننده آینده نسبت به روبی ها و بدی ها هستند مظهر چشم انداز سازمان هستند، یعنی بیان کننده ارزش ها، جذابیت ها، اهداف درباره سازمان هستند و دارای ایمان به پیروزی حتمی نسبت به گذشته حال، آینده هستند.

مهارت های ادراکی: رهبران به توضیی آرمان واهداف برای دیگران، تعیین آرمان و کاربرد آن به طرا متعدد می پردازند و دارای توانایی تصورات بلند، پیش بینی کننده اهداف جدید و آرمان های جذاب هستند.

مهارت های رفتاری: این رهبران دارای دستورکارند، اثربخشند، در تنظیم خط مشی ها موفق هستند، شنونده های نلاقمند و سخنران های ماهری هستند، پیروان را به اهداف ناشناخته هدایت می کنند، کارآفرین و انعطاف پذیرند واز ظرفیت افراد روب استفاده می کنند. ناشناخته ها را برای سازمان معرفی کرده و رود نیز به سمت آن حرکت می کنند.

منبع

قربانی، شهاب(1398)، تبیین ارتقای کارآفرینی سازمانی بر اساس ابعاد رهبری هوشمند و چابکی سازمانی با نقش میانجی فرهنگ سازمانی، پایان نامه دکتر مدیریت کارآفرینی، سازمان مدیریت صنعتی.

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0