سازمان مرکزی انجمن اولیاء ومربیان

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، براساس لایحه قانونی که به صورت ماده واحده در جلسه 18/12/1358 به تصویب شورای انقلاب رسید ، مقرر گردید انجمن ملی اولیاء ومربیان به صورت سازمان مستقل و به سرپرستی قائم مقام وزیر آموزش وپرورش اداره شود  .

اساس نامه انجمن مرکزی اولیاءومربیان جمهوری اسلامی ایران

این اساس نامه در جلسه451 شورای عالی آموزش وپرورش به تاریخ19/3/1367تصویب شد.در بخش کلیات این اساس نامه آمده است هدف نهایی از تعلیم وتربیت در آیین مقدس اسلام وبه تبع آن در حکومت اسلامی ، دست یابی به مکارم اخلاقی ، یافتن نفس مطمئنه ، و زکیه و حرکت در صراط مستقیم در جهت وصول به مقام بندگی شایسته خدای توانا ، با استفاده از زمینه های فطری انسان است . دو رکن مهم واساسی این ترقی و تعالی عبارت است ا ز کانونهای با صفا و با هدف خانواده و مدرسه . بنابراین به منطور برقراری هر چه بیشترارتباط میان این دو کانون در جهت تحکیم همکاری تربیتی و ایجاد هماهنگی بین کلیه مراکزی که تمام و یا بخشی از اهداف آنها هدایت وتهذیب افکار و تربیت اخلاق عمومی است ، مؤسسه ی غیر انتفاعی ، وابسته به آموزش و پرورش به نام انجمن مرکزی اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران تأسیس می گردد.

اهداف انجمن مرکزی اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران

در ماده یک اساس نامه اهداف انجمن به شرح زیر می باشد :

  • آگاه تر ساختن پدران ومادران ومربیان به معارف اسلامی در رابطه با مسائل رشد و پرورش کودکان ، نوجوانان وجوانان با توجه به نیاز های آنان از جهات مختلف معنوی ، روانی ، عاطفی ، سیاسی ، اجتماعی و بهداشتی .
  • تبیین مسئولیت ها وتقویت احساس آن در اولیاء و مربیان نسبت به مسائل پرورشی فرزندان.
  • ایجاد ، تقویت و تحکیم روابط صمیمی بین اولیاء و مربیان از یک طرف و فرزندان از طرف دیگر.
  • فراهم کردن موجبات تحکیم مبانی شخصیت و تقویت خود آگاهی در کودکان ، نوجوانان وجوانان .
  • مطالعه وبررسی عللی که موجب ناسازگاری ویا عواملی که مانع رشد بدنی وروانی کودکان، نوجوانان وجوانان کشور شود وپیدا کردن راه ها ی رفع علل وموانع بروز.
  • آشنا ساختن اولیاء به مسائل اقتصادی خانواده وجامعه وتخصص های ضروری ومورد نیاز کشور جهت راهنمایی شغلی فرزندان.
  • جذب امکانات ونیروهای مردمی جهت مشارکت همه جانبه آنان در پیشبرد اهداف آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران.

منبع

خاتمی،مسعود(1393)، اثر بخشی آموزش خانواده بر دیدگاه تربیتی مادران،پایان نامه کارشناسی ارشد،علوم تربیتی،دانشگاه آزاداسلامی تهران

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0