حمایت از ۱۰۰ ایده برتر در زمینه تجاری سازی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مطرح کرد؛

زارعی گفت: برای نخستین بار پارک علوم و فناوری دانشگاه تهران میزبان ۱۰۰ ایده برتر در عرصه کسب و کار نو با حمایت کامل خیرین است.

ه گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که در پارک دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این استارتاپ ویکند برای اولین بار در حال برگزاری است، طرحی با حمایت خیرین که در آن حدود 100 ایده برتر در 3 روز توسط ایده پردازان دانشگاه‌های مختلف کشور ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: چندین ایده در این استارتاپ انتخاب شده است و در مدت زمان سه روز تیم سازی شکل گرفته و در نهایت ایده دانشجویان تجاری سازی خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: ایده‌های مطرح شده به مدت 3 روز بررسی و 10 ایده برتر به مراکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران معرفی و در نهایت 3 ایده انتخاب و به مراکز کسب و کار ارائه می‌شود.

زارع گفت: برای نخستین بار همه حمایت‌های این ایده‌ها از سوی بنیاد وابسته به دانشگاه تهران صورت گرفته است و این بنیاد در نهایت ۳ ایده مطرح شده نهایی را برای تجاری سازی و ورود به بازار کار معرفی می‌کند.

وی افزود: سال گذشته جوایز به صورت نقدی بود اما امسال هدایا به صورت حمایت از ایدهای دانشجویان در نظر گرفته شده است تا محصولات به صورت تجاری سازی در جامعه در بیاید.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآورشد: ایده‌های ارائه شده به این جشنواره در رشته‌های علوم پایه به ویژه شیمی و فیزیک است.

زارعی گفت: ایده‌های ثبت شده در مرحله اول توسط داوران تخصصی و در مرحله دوم توسط داوران کسب و کار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و ایده‌پردازانی که وارد مرحله دوم می‌شوند به مدت سه روز از آموزش و مشاوره‌های لازم به‌منظور تیم‌سازی و تهیه طرح اولیه برای ارائه به داوران کسب و کار برخوردار می‌شوند.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

2 اذر 1397

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0