همکاری دانشگاه تهران با دستگاه‌های دولتی برای پیشبرد برنامه‌های علمی

همکاری دانشگاه تهران با دستگاه‌های دولتی برای پیشبرد برنامه‌های علمی

نیلی احمدآبادی گفت: باتوجه به تعداد دانش آموختگان دانشگاه تهران برای پیشبرد برنامه‌های علمی باید با دستگاه‌های دولتی کار ‌کنیم.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: دانشگاه تهران در حوزه‌های مختلفی همچون خودرو‌های هیبریدی و خورشیدی کار می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: ما در بحث هوافضا و انرژی خورشیدی فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌ایم و همچنین در بخش ICT هم به دستاورد‌های خوبی دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه تهران در سال گذشته بیان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد ما دانش آموخته‌هایی هستند که به جامعه تحویل می‌دهیم و مطمئن هستیم این جوانان در استاندارد‌های بین المللی قرار دارند و دستاورد‌هایشان برای کشور موثر است.

تعداد مقالات و پژوهش‌های دانشگاه تهران دستاوردی بزرگ است

نیلی احمد آبادی با اشاره به جایگاه دانشگاه تهران گفت: جایگاه دانشگاه تهران در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی نشان دهنده آن است که آموزش ها، پژوهش‌ها و دانشجویانمان بسیار کارآمد هستند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: تعداد مقالات و پژوهش‌های ما و همچنین مبادلات علمی با سایر کشور‌های جهان ازجمله دستاورد‌های دانشگاه است، اکنون بسیاری از دستگاه‌های کشور پژوهش‌های کاربردی خود را همراه با دانشگاه تهران انجام می‌دهند و ما به همراه ۱۳ دانشگاه دیگر خوشه‌های فکری را برای کمک به وضعیت کشور ایجاد کرده ایم.

وی درباره ارتباطات گسترده دانشگاه تهران با مجلس و دولت اظهار کرد: این ارتباطات در راستای انتقال دانش دانشگاه و کمک به مشکلات دولت بوده‌اند.

نیلی احمد آبادی گفت: ربات‌های انسان نمای سورنا در دانشگاه تهران ساخته شده‌اند؛ همچنین بسیاری از کیت‌های تشخیص سرطان را فارغ التحصیلان ما تولید کرده‌اند که این‌ها گوشه‌ای از دستاورد‌های دانشگاه تهران هستند.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

10 فرودین 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0