تفاهم دانشگاه علوم پزشکی ایران با ایتالیا/ احتمال پذیرش دانشجوی خارجی از مهر ماه

تفاهم دانشگاه علوم پزشکی ایران با ایتالیا/ احتمال پذیرش دانشجوی خارجی از مهر ماه

قاسمی گفت: با توجه به اضافه شدن دانشکده دندانپزشکی و داروسازی به علوم پزشکی ایران، شاهد پذیرش دانشجوی خارجی خواهیم بود.

محمد صادق قاسمی معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره پذیرش دانشجوی خارجی اظهار کرد: با توجه به اضافه شدن دانشکده دندانپزشکی و داروسازی به دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌خواهیم به پذیرش دانشجوی خارجی و بین الملل در این ۲ رشته برسیم.

وی ادامه داد: همکاری‌های لازم برای معرفی دانشگاه و جذب دانشجو انجام شده است و امیدوار هستیم تا بتوانیم برای مهر ماه سال جاری دانشجوی غیر ایرانی برای رشته دندانپزشکی داشته باشیم.

قاسمی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر آموزشی در سطح بالایی قرار دارد، اما کمبود این ۲ دانشکده باعث شده بود تا از نظر امتیازی از دیگر دانشگاه‌های معتبر جهان فاصله بگیرد، اما در شرایط کنونی امیدوار هستیم در سال‌های آینده به رتبه‌های برتر جهانی دست پیدا کنیم.

رتبه ۴۱  علوم پزشکی ایران در جمع ۶۰۰ دانشگاه بین‌المللی

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران  در حال حاضر از نظر تحقق اهداف آموزشی و پیشرفت رتبه خوبی در سطح جهانی کسب کرده است به طوری که دسته‌بندی‌ها نشان می‌دهد دانشگاه علوم پزشکی ایران از بین ۶۰۰ دانشگاه رتبه ۴۱ را دارد.

تاسیس اتاق همکاری ایران و ایتالیا با هدف بهبود روابط علمی

وی افزود: با توجه به تغییرات صورت گرفته در روابط بین المللی در سال‌های اخبر با مشکلاتی مواجه بودیم که در حال حاضر این مشکلات در حال رفع شدن هستند، مدتی پیش اتاق همکاری ایران و ایتالیا تاسیس شد تا باعث بهبود روابط این دو کشور در سطح بین المللی و بهبود فرآیند تحقیقاتی شود؛ این تفاهم با حضور اساتید و نمایندگان هر ۲ کشور برقرار شده و از نظر دیدگاه دیپلماسی علمی تاثیر چشمگیری در بهبود روابط بین المللی ما دارد.
قاسمی اظهار کرد: از اقدامات مهمی که اخیرا انجام شده است طرح پذیرش دانشجوی مشترک است، در این طرح ما با برخی از دانشگاه‌های خارج از کشور به تفاهم می‌رسیم تا دانشجویانی که قصد ادامه مسیر در دانشگاه علوم پزشکی ایران را دارند بتوانند ۲ سال اول تحصیل خود را در دانشگاه‌های کشورشان بگذرانند و برای ۴ سال بعدی که بیشتر شامل کارآموزی و کارورزی است، به کشور ما مراجعه کنند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بهبود روالبط بین المللی تاثیر زیادی بر بهبود سرعت رشد علمی در دانشگاه‌ها دارد پذیرش دانشجو‌های بین الملل چه به صورت دانشجوی مشترک چه برای یک دوره کامل تحصیلی می‌تواند تاثیر مثبتی بر سطح علمی کشور داشته باشد و به بهبود آن کمک کند.

منبع: سایت خبر نگاران جوان

7 اردیبهشت 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0