معرفی قراردادهای برتر همکاری مشترک دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی در نمایشگاه هفته پژوهش

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم خبر داد؛

معرفی قراردادهای برتر همکاری مشترک دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی در نمایشگاه هفته پژوهش

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همزمان با برگزاری دومین نشست سالانه مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در تاریخ ۴ دی ماه ۹۷ ، قراردادهای برتر همکاری مشترک دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی معرفی و از مجریان آنها تجلیل می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد سعید سیف روز سه شنبه در دومین جلسه برنامه ریزی برای نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اظهار داشت: وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی از میان ده ها قرارداد و طرح همکاری که با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دارند یک طرح را به عنوان طرح برتر به وزارت علوم معرفی خواهند کرد تا در آیینی که در هفته اول دی ماه برگزار می شود از مجریان این طرح ها تجلیل شود.

وی افزود: با مشارکت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و دستگاه های اجرایی، مجموعه طرح های برتر ارتباط با صنعت تدوین و در دومین نشست سالانه مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ارائه خواهد شد.

دکتر سیف با اشاره به ضرورت همکاری فرا دستگاهی برای تقویت پیوند دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با بخش صنعت گفت: اقدامات مختلفی را می توان برای بهبود ارتباط دانشگاه ها و صنعت انجام داد که یکی از آنها، آسیب شناسی و بازنگری دوره های کارورزی و کارآموزی دانشجویان است.

وی ایجاد دوره های مهارت افزایی، بازنگری برنامه های درسی و ایجاد دوره های فرصت مطالعاتی داخل با محوریت حضور اعضای هیات علمی در بخش صنعت و جامعه را از اقدامات صورت گرفته در وزارت علوم برای تقویت ارتباط دانشگاه ها و صنعت اعلام کرد.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با اشاره به رویکرد مسئولان کشور برای حمایت از دانشگاه های کارآفرین گفت: ویژگی مهم دانشگاه های کارآفرین، داشتن مسئولیت اجتماعی و مشارکت برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور است که این هدف، با تقویت ارتباط دانشگاه ها با صنعت تحقق پیدا خواهد کرد.

در ادامه این نشست، مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور و نمایندگان دستگاه های اجرایی، پیشنهادات خودرا برای برگزاری دومین نشست سالانه مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در دی ماه، ارائه کردند.

‌‌‌‌‌م.ع ۶۰/ ر.ب ۴۵

منبع:سایت وزارت علوم / تحقیقات و فناوری

8 اذر 1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0