تعریف واژگان ارزش ویژه برند

لازم به ذکر است که نوع و مقیاس تمام متغیر ها طیف لیکرت پنج گزینه ای می‎باشد.

کانال

تعریف نظری: منظور ازاستراتژی کانال های توزیع، طراحی و مدیریت واسطه هایی همچون عمده فروشان، خرده فروشان، دلالان و… است. کانال های توزیع مستقیم غیرمستقیم می‎توان ند در برگیرنده شعبه ها، اینترنت، تلفن،… . باشد.

تعریف عملیاتی: کانالهای مختلف و فرایند خرید و تحویل آن می‎باشد.

قیمت

تعریف نظری: قیمت مقدار پولی است که برای کالا یا خدمت پرداخته می شود. درتعریفی جامع تر، قیمت میزان فایده ای است که مصرف کنندگان برای مزایای حاصل از داشتن یا استفاده ازکالا یا خدمت، پرداخت می کنند.

تعریف عملیاتی: دراینجا معقول بودن قیمت مورد نظر می‎باشد.

پیشبرد

تعریف نظری: پیشبرد به عنوان ارائه اطلاعات برای متقاعد سازی تعریف می شود و شامل تبلیغات وقایع پیشبردی فروش شخصی و فعالیت های ارتباطات مبتنی بروب سایت وغیره می شود. تبلیغات پیشبردی یکی از عناصر اصلی آمیخته بازاریابی شرکت است، ابزارهای اصلی تبلیغات پیشبردی؛ شامل تبلیغات غیر شخصی؛ تبلغات پیشبردفروش، راوبط عمومی و فروشندگی شخصی است .

تعریف عملیاتی: دادن اطلاعات کافی از طریق فروشنده ها و تبلیغات در مورد محصول می‎باشد.

خدمات پس از فروش

تعریف نظری: خدمات پس از فروش می بایست با هدف احترام به حقوق مشتری – خدمتگزاری ومشتری مداری، بهبود شاخص های کیفی باشد چه تأثیر متقابل این قبیل خدمات در زندگی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد در جامعه را می‎توان  شاهد بود .

تعریف عملیاتی: دراین تحقیق اشاره به این مورد دارد که خدمات پس ا ز فروش و فرایند تعویض به چه صورت است.

ارزش ویژه برند

تعریف نظری: آکر ارزش ویژه برند را مجموعه هایی از ویژگی ها واعتبارات متصل به برند می داند که سبب افزایش یا کاهش ارزش ایجاد شده توسط محصول می شود.

تعریف عملیاتی:  درواقع ترجیح برند مورد نظر بر برندهای دیگر می‎باشد.

کیفیت ادراک شده

تعریف نظری: زیتامل 1988کیفیت ادراک شده را به این صورت تعریف می کند ؛  قضاوت مصرف کننده درمورد برتری کلی یک محصول . این ارزیابی های درونی درباره کیفیت محصول توسط مصرف کننده پس از تجربه کردن برند انجام می شود، نه به وسیله مدیران و متخصصان .

تعریف عملیاتی: ارزیابی که مصرف کننده نسبت به محصول دارد و استوار بودن کیفیت آن دارد.

تصویر ذهنی نسبت به شرکت

تعریف نظری: درجایی که شرت شناخته شده برند می‎توان د خود به عنوان آن سازمان تلقی شود ومشتری می‎توان د تصویری ذهنی از شرکت برای خود ایجاد نماید که این تصویر می‎توان د نگرش و رفتار وی را در مقابل برند متأثر نماید.

تعریف عملیاتی: تصویرو ذهنیتی که افراد در مورد تجربه، تکنولوژی و مشتری محور بودن شرکت دارند.

وفاداری به برند

تعریف نظری: عبارت است از تمایل مشتری به یک برند خاص که عنوان انتخاب اول مشتری برای خرید می‎باشد.

تعریف عملیات: به عنوان مطلوب بودن و برگزیده بودن آن و اطمینان به برند می‎باشد.

منبع

غنی زادگان،خسرو(1393)، تأثیر آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند،پایان نامه کارشناسی ارشد،مدیریت بازرگانی ،دانشگاه آزاداسلامی

از فروشگاه بوبوک دیدن نمایید

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0