اعلام زمان برگزاری نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D۸/ پذیرش دانشجو از کشورهای مسلمان در دانشگاه بوعلی همدان

اعلام زمان برگزاری نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D۸/ پذیرش دانشجو از کشورهای مسلمان در دانشگاه بوعلی همدان

سالارآملی گفت: دانشگاه بوعلی سینای همدان از مهرماه سال جاری از میان داوطلبان کشور‌های مسلمان دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی اظهار کرد: نشست هیئت امنای دانشگاه بین‌المللی D ۸، روز‌های نهم و دهم اردیبهشت‌ماه در تهران آغاز برگزار می‌شود.

سالار آملی گفت: این نشست با حضور دبیرکل D۸، تنی چند از وزرای کشور‌های عضو و دیگر معاونان وزارت علوم و تحقیقات کشور‌های ایران، ترکیه، مصر، نیجریه، بنگلادش، مالزی، پاکستان و اندونزی، بنا به دعوت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، دانشگاه بین‌المللی D۸، به میزبانی شهر همدان و دانشگاه بوعلی سینای همدان از مهرماه سال جاری از میان داوطلبان کشور‌های مسلمان دانشجو می‌پذیرد.

سالارآملی تصریح کرد: مصوبه تاسیس این دانشگاه در ایران، در سال‌های گذشته، در نشست رؤسای جمهور هشت کشور در حال توسعه مسلمان به تصویب رسید؛ جمعیت کشور‌های عضو D۸ در حال حاضر از یک میلیارد نفر بیشتر شده و دارای نیروی کاری ۴۰۰ میلیونی و یک ظرفیت بزرگ اقتصادی و علمی در دنیا است.

اساسنامه دانشگاه D۸ نهایی شده است

وی عنوان کرد: در نشست هیئت امنای دانشگاه D۸، اساسنامه این دانشگاه نهایی شده و دستورالعمل چگونگی اداره جلسات نیز مصوب خواهد شد. در ضمن چارچوب انتخاب رئیس دانشگاه نیز به بحث گذاشته شده و نهایی می‌شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل بیان کرد: انتظار می‌رود که راه‌اندازی دانشگاه بین‌المللی D۸، در انتقال دانش و نوآوری مابین کشور‌های مسلمان و بین‌المللی‌سازی آموزش عالی این کشور‌ها نقش اساسی ایفا کند.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

9 اردیبهشت 1398

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Telegram Channel: https://t.me/bobookir

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0