میزبانی دانشگاه آزاد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه

موسی‌خانی تشریح کرد؛

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران از برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی دانشگاه آزاد، اظهار کرد: این دوره از مسابقات به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت واحد قزوین و همکاری واحد برون مرزی امارات متحده عربی، واحد بین‌المللی کیش و سازمان مناطق آزاد کیش از 14 تا 18 آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

حضور  14 کشور آسیایی و اقیانوسیه در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران ادامه داد: این مسابقات در 22 لیگ شامل لیگ‌های امدادگر، انسان‌نما در سایزهای کودک، نوجوان و بزرگسال، ربات‌های فوتبالیست، ربات های استاندارد پلت فرم، ربات‌های خانگی، ربات‌های صنعتی، شبیه‌ساز امداد و نجات، شبیه‌ساز دوبعدی و سه بعدی، ربات‌های مجازی، نمایش دانش‌آموزی و بزرگسالان، نمایش‌های بزرگسالان و دانش‌آموزی با حضور دو هزار و 500 شرکت کننده در قالب 220 تیم از 14 کشور آسیایی و اقیانوسیه در محل نمایشگاه بین‌المللی کیش و واحد امارات برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تیم‌های برگزیده از بین 800 تیم رباتیک از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، روسیه، استرالیا، ژاپن، چین، کره جنوبی، سنگاپور، مالزی، اندونزی، تایلند، ترکیه، افغانستان و امارات برای حضور در این دوره از مسابقات انتخاب شده‌اند.

موسی‌خانی با بیان اینکه این مسابقات در دو رده دانش‌آموزی و بزرگسالان برگزار می‌شود، گفت: مسابقات دانش‌آموزی از 14 تا 18 آذر و و افتتاحیه رسمی و مسابقات بزرگسالان از 16 آذر و همزمان با روز دانشجو آغاز شده و تا 18 آذر ادامه خواهد شد. بازدید از مسابقات نیز برای عموم آزاد خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بیان کرد: در مراسم افتتاحیه و بازدید از روند برگزاری مسابقات از دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دعوت کردیم که علاوه بر مسئولان دانشگاهی، وزرا، اعضای فدراسیون جهانی ربوکاپ و کمیته آسیا و اقیانوسیه نیز حضور خواهند داشت.

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی یکی از برنامه‌های جانبی دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه است که با حضور اساتید و صاحب‌نظران حوزه هوش مصنوعی و با سخنرانی پروفسور ایشی از متخصصان این حوزه و ارائه 14 مقاله برجسته هوش رباتیک روز دوشنبه 19 آذر برگزار خواهد شد.

موسی‌خانی در پایان گفت: برپایی «قلعه خلاقیت» با محوریت رباتیک، کار جدیدی است که در این دوره از مسابقات با حضور بیش از 600 دانش‌آموز از استان هرمزگان و جزیره کیش برگزار می‌شود.

منبع:سایت خبر نگاران جوان

11 اذر1397

شبکه پژوهشی بوبوک در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی خود از طریق راه های ارتباطی زیر پذیرای نظرات سازنده شما می باشد.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Instagram:bobook.ir

Email: bobook.team@gmail.com

 

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0