<span itemprop="name">پروتکل آموزش تاب­ آوری روانی</span>

تاب­ آوری: تاب­ آوری به عنوان حفظ سلامتی و عملکرد موفقیت­ آمیز یا سازگاری با یک بافت و موقعیت تهدیدآمیز یا آزارنده تعریف می­شود (عزیزی ابرقوئی، 1389). گارمزی و ماستن (2006) تاب‌آوری را‌ ”یک فرآیند، توانایی، یا پیامد سازگاری موفقیت‌آمیز با شرایط تهدیدکننده“، تعریف نمود‌ه‌اند. به بیان دیگر تاب‌آوری، سازگاری مثبت در واکنش به شرایط ناگوار است. می‌توان گفت تاب‌آوری، توانمندی فرد در برقراری تعادل زیستی- روانی، در شرایط خطرناک است افزون بر این، پژوهشگران بر این باورند که تاب‌آوری نوعی ترمیم خود با پیامدهای مثبت هیجانی، عاطفی و شناختی است (سید محمودی و همکاران،1390: 6). کامپفر (1999) باور داشت که تاب­ آوری، بازگشت به تعادل اولیه یا رسیدن به تعادل سطح بالاتر (در شرایط تهدیدکننده) است و از این رو موجب سازگاري موفق در زندگی می­شود(سیدمحمودی و همکاران، 1390: 6).تاب­آوري به توانايي يك انسان گفته مي­شود كه به طور موفقي ت­آميز شرايط نامطلوب را پشت سرگذارده و با آنها تطابق مي­يابد و عليرغم مواجهه با مشكلات زندگي به قابليت تحصيلي و هيجاني و اجتماعي دست مي­ يابد (اینزلیچ و همکاران، 2006: 336ـ323).

مشخصات

پروتکل آموزش تاب آوری روانی:  آموزش تاب­ آوری شامل موارد 1- مدیریت استرس 2- مهارت کنترل خشم 3- ارتباط موثر و همدلي 4- مهارت تصمیم گیری وحل مسئله 5- ارزشمندی و احترام به خود می­باشد، طي 10 جلسه 1.5 ساعته آموزش داده می شود.

تعداد صفحات:  12صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0