<span itemprop="name">پروتکل آموزش مهارت های روابط والد-فرزندی</span>
تاریخ انتشار:
16 نوامبر 2018
آخرین بروز رسانی:
18 نوامبر 2018

مهارت های روابط والد-فرزندی: والدین و کودکان با یکدیگر کنش متقابل دارند و بر یکدیگر تأثیر دوسویه دارند. از عوامل موثر بر سلامت و بهزیستی افراد، کیفیت عملکرد سیستم خانواده است و در این میان روابط و تعاملات حاکم بر اعضا و زیرسیستم‌های خانواده از اهمیت خاصی برخوردار است(همتی، 1391). اعضای خانواده به واسطه علایق و دل بستگی‌های عاطفی به همدیگر متصل شده و ارزش اصلی خانواده حاصل از شبکه روابطی است که توسط اعضای آن به وجود آمده است. بنابراین برنامه‌های آموزش والدین، به والدین می‌آموزد که چگونه تعامل مثبت تری با کودکان خود برقرار کنند و میزان تعامل‌های منفی و تعارض‌های درونی خانواده را کاهش دهند (کازدین  ،2005). برنامه‌های آموزش والدین، با تاکید بر کل نظام خانواده به وجود آمده است. در برنامه‌ها، نگرانی‌های در مورد فرزندان در جلسات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند، به نحوی که در پرتو دستیابی به اطلاعات جدید، می‌توانند مشکلات کودکان را بهتر بفهمند و  به مهارت‌های مدیریت رفتار تجهیز گردند(ولی پور، 1393).

مشخصات

مهارت های روابط والد-فرزندی: بسته آموزشی بومی مهارت‌های ارتباطی شامل مهارت‌ها و تکنیک هایی می‌شود که از فرهنگ بومی آن جامعه استخراج‌شده و یا متناسب بافرهنگ آن جامعه است و تحقیقات قبلی این تناسب و همخوانی را تأیید کرده‌اند. بسته آموزشی مهارت‌های ارتباطی پس از بررسی کتاب‌ها، مقالات، پایان‌نامه‌ها و سایر متون مربوط در پژوهش همتی (1391) تدوین شده است. بسته آموزشی در طی 10جلسه 2 ساعته آموزش داده می‌شود.

تعداد صفحات:  41 صفحه فایل WORD

معرفی ابزار: دارد
شیوه اجرا: دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

تعداد جلسات به تفکیک: به تفصیل وجود دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0