<span itemprop="name">پرسشنامه هیجانات خرید گریس و یوجی</span>

هیجانات خرید: یک نظریه در رابطه با احساسات یا هیجانات خرید وجود دارد که احساسات را به عنوان بخش ­های مجزا معرفی کرده که می­ توانند به عنوان یک مجموعه­ ی پدیده­ شناختی با جنبه ­های مجزایی از احساسات شناخته شوند (قاسم خانی، 1393). در این مسیر داوسون، بلاک و ریگ­وی(1990) هفت نوع احساسات را تقسیم بندی کرده ­اند (آرام، خشنود، راضی، خوشحال، شگفت­زده، تهییج شده، ارضا شده). در نظریات دیگر به ابعاد برجسته­تر احساسات پرداخته اند ( لذت/عدم لذت، انگیختگی و خوابالودگی) (یو و پارک،1998). روسل و مهرابیان درمدل خود، برای حس لذت 12 شاخص خشنود/ ناخشنود، خرسند/ آزرده، راضی/ ناراضی، خوشایند/ ناخوشایند، با انگیزه/ ناامید، با اهمیت/ بی اهمیت و برای حس انگسختگی 12 عامل بی­تفاوت/ افسارگسیخته، آرام/ هیجان­ زده، آرام/ برانگیـخته، یکنواخت/ منقلب، منفعل/ فعال، برانگیخته شده/ برانگیخته نشده را معرفی کردند.

هیجانات خرید به عنوان عاملی موثر بر رفتارهای خرید مشتریان از قبیل، تمایل به خرید از فروشگاه، تمایل به سپری کردن زمان در فروشگاه، تمایل به گشت­ و گذار در فروشگاه، تمایل به ارتباط میان فردی و برقراری ارتباط دوستانه با دیگران، تمایل به بازگشت به فروشگاه و تمایل به هزینه کردن پول اضافی نسبت به زمان عادی است. این روابط در مرحله لذت قوی­تر شده، درحالی که، انگیختگی زمان سپری شده در فروشگاه، تمایل به ارتباط با پرسنل فروش و خرید افراطی در محیط لذت­ بخش را افزایش می ­دهد. همچنین، درجای دیگر بیان شده که حس لذت پیش­ بینی کننده­ ی قوی­ای برای تمامی مقیاس­ها، شامل مقیاس­های مربوط به خرده­ فروشی، مانند هزینه افراطی است؛ و انگیختگی تنها پیش ­بینی­ کننده مقیاس­ های وابستگی همچون رابطه دوستانه با دیگران است(دونووان و روزیتر،1982).

مشخصات

پرسشنامه هیجانات خرید: پرسشنامه هیجانات خرید توسط گریس و یوجی(2008) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 11 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد حس لذت، حس انگیختگی و قصد خرید آنی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط قاسم خانی(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  10صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 11گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0