<span itemprop="name">پرسشنامه سبک های مدیریت سالزمن واندرکولک</span>

سبک های مدیریت: هرسی و بلانچارد، سبک را با شخصیت مترادف می­دانند: «شخصیت یا سبک مدیریت یک فرد عبارت است از الگوی رفتاری که وی هنگام هدایت کردن فعالیت­های دیگران از خود نشان می­دهد. کاست و روزنزوی، سبک را عبارت است از روشی از تفکر و عمل که متمایز کننده رفتار مدیر است می­دانند. به نظر دسلر سبک عبارت است از این که مدیر چه می­ کند و رفتارش چگونه است (خامنه، 1391). امروزه بسیاری از محققان معتقدند سبک مدیریتی با توجه به متغیرها و عواملی که در محیط داخلی یا خارج از سازمان وجود دارد، شکل می ­گیرد. از این رو یک مدیر می­تواند در موقعیت­ های گوناگون، سبک­ های متفاوت گاه متضاد را برای رهبری مجموعه زیردست خود برگزیند. اما به نظر می رسد که این ویژگی همانند دیگر صفات مدیران به گونه طبیعی وجود دارد(والر و همکاران، 2015).

  • سبک آمرانه: مدير، اعتماد بسيار كمي به كاركنان داشته، تصميمات مهم را مي­ گيرد و پيام ها را به صورت دستوري و امري به زيردستان ابلاغ مي كند. ارتباطات از بالا به پايين است.
  •  سبک خیرخواهانه: مدير با اعتماد نسبي سعي دارد كاركنان را مطيع خود سازد و تحت حمايت خود قرار دهد. وضعي شبيه به رابطة ارباب و رعيت وجود دارد. مدير تصميم مي گيرد و در حد بسيار محدود كاركنان در تصميم گيري شركت دارند. ارتباطات از بالا به پايين است.
  • سبک مشورتی: مدير اعتماد و اطمينان بيشتري در تصميم گيري با كاركنان دارد و ارتباط دو طرفه در جريان است. كاركنان در تصميم گيري ها شركت مي كنند، ولي باز هم در تصـميمات گرفته شده آنچه مورد قبول مدير است به اجرا گذاشته مي شود.
  • سبک مشارکتی: مدير، در تصميم گيري ها اعتماد و اطمينان كامل به كاركنان دارد و در اخذ و اجراي تصميم، همگان حق مساوي دارند (سیدی  و ایزدی، 1390).

مشخصات

پرسشنامه سبک های مدیریت: پرسشنامه سبک های مدیریت توسط سالزمن و اندرکولک (1982) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 26 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد سبک آمرانه، سبک خیرخواهانه، سبک مشورتی، و سبک مشارکتی را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط ممتاز(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 26گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0