<span itemprop="name">پرسشنامه انعطاف پذیری استراتژیک ویجاند و همکاران</span>

انعطاف پذیری استراتژیک: در شرایط کسب و کار امروزی، تغییرات بسیار سریع رخ می دهد و انطباق موفقیت آمیز، یک بخش بسیار مهمی از موفقیت در عصر حاضر است. کسب و کار باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا هم تهدیدات غیر قابل پیش بینی و هم فرصت های موجود در آینده نا مطمئن و محیط بی ثبات را مدیریت کند. انعطاف پذیری استراتژیک را ” میزان توانایی سازمان در تطبیق با تغییرات مهم و آتی محیطی” تعریف می کند. در این تعریف، مقصود از تغییرات آن دسته از وقایع محیط می باشد که بر روی عملکرد سازمان تاثیر معنی داری خواهد داشت. البته برخی صاحب نظران معتقد هستند که انعطاف پذیری استراتژیک از طریق کاهش وابستگی سازمان به یک سری منابع و سرمایه های خاص خود صورت می گیرد و هر چه سازمان بتواند منابع و برنامه های جایگزین بیشتری داشته باشد نسبت به محیط خود انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت (ویجاند و همکاران، 2012).

در تعریف دیگری، انعطاف پذیری به صورت میزان تطبیق و تغییر اهداف با حمایت دانش و منابع ارزشمند تعریف شده است، به گونه ای که بتوان به سرعت نسبت به تغییرات واکنش نشان داد. در این دیدگاه منابع نقش بسیار مهمی ایفا می نمایند تا سازمان به وسیله آنها آسیب کمتری ببیند و با سرعت بیشتری بتواند به تغییرات پیش بینی شده محیطی واکنش نشان دهد(میرزائی مهر، 1393).

مشخصات

پرسشنامه انعطاف پذیری استراتژیک: پرسشنامه انعطاف پذیری استراتژیک توسط ویجاند و همکاران (2012) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 5 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط میرزائی مهر(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 5گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0