<span itemprop="name">پرسشنامه سازگاری بل</span>

سازگاری: منظور انطباق متوالي با تغييرات و ايجاد ارتباط ميان خود و محيط است به نحوي كه حداكثر خويشتن سازي را همراه با رفاه اجتماعي ضمن رعايت قايق خارجي امكان پذير مي سازد. به اين ترتيب سازگاری يعني شناخت اين حقيقت كه فرد بايد هدف هاي خود را با توجه به چارچوب هاي اجتماعي- فرهنگي تعقيب كند. از این سازه تعريفي ديگر ارائه شده كه عبارت است از ثبات عاطفي و جسارت در روابط اجتماعي و نيز علاقه به تحصيل كه در فرد مي باشد و به صورت عاطفي، اجتماعي و آموزشي ديده مي شود. در هر حال سازگاری يعني تطبيق يا وفق دادن شخص نسبت به محيط، مثلاً وقتي مي گوييم يك فرد نسبت به محيط سازگار است، يعني در گروهي كه به آن متعلق است سازگار مي باشد(همایونی، 1392). رورش لوگوتالز(1989) ضمن اعتقادبه پيچيده وسخت بودن ارائه تعريفي مورد توافق از سازگاری، درجايی، بطوركلي چنين مي نويسندكه  از وظيفه روزمره ما دركنارآمدن با خود، محيط خويش وكساني كه با آنان در ارتباط هستيم.

مشخصات

پرسشنامه سازگاری: پرسشنامه سازگاری در سال ۱۹۶۱ توسط بل تدوین گردید. وی در زمینه ی سازگاری دو پرسشنامه ارائه کرده است که یکی مربوط به دانش آموزان و دانشجویان است و دیگری مربوط به بزرگسالان. پرسشنامه شامل ابعاد سازگاری در خانه، سازگاری بهداشتی سازگاری اجتماعی، سازگاری روانی، سازگاری شغلی/تحصیلی را شامل می شود، پرسشنامه در پژوهش همایونی(1392) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  19صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 160گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی : دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی :  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0