<span itemprop="name">پرسشنامه رایگان تعهد سازمانی آلن و می یر</span>

تعهد سازماني: تعهد سازمانی در سال های اخیر موضوعی محبوب برای تحقیق در نگرش های کاری و رفتاری بوده است (مارکویتز و همکاران، 2007). تعهد سازماني نوعي نگرش است كه ميزان علاقه و دلبستگي و وفاداري كاركنان نسبت به سازمان وتمايل آنان به ماندن در سازمان را نشان مي دهد (آلن و می یر، 1990، ص93). تعهد یک کیفیت مطلوب یا سطحی از تعامل است که باید در کارکنان پرورش یابد (پنگ و همکاران، 2016). بنابراین، تعهد سازمانی مهم است، زیرا سطوح بالایی تعهد سازمانی خروجی­ها و پیامدهای بسیار خوبی را برای سازمان به ارمغان می آورد (راهان و همکاران، 2015). تعهد عاطفي: دلبستگی عاطفی کارکنان به سازمان میباشدکه توسط خشنودی از سازمان وتمایل به ماندن درآن مشخص می شود(آلن و می یر، 1990، ص93). تعهد مستمر : به میزانی که کارکنان می فهمند که ترک سازمان هزینه براست برمیگردد؛ کارکنان دارای تعهد مستمر بالا، درسازمان می مانند چون احساس می کنند که نیاز به انجام چنین کاری دارند(آلن و می یر، 1990، ص93).تعهد هنجاری: به احساس کارکنان از الزام واجبار برای ماندن در سازمان واین که معتقدندکه ماندن درسازمان کار درستی است ؛ بر می گردد(آلن و می یر، 1990، ص93).

مشخصات

پرسشنامه تعهد سازماني:  پرسشنامه تعهد سازمانی توسط آلن و می یر (1991) طراحی شده است. كه شامل سه مولفه ،تعهد عاطفي ، تعهد مستمر وتعهد هنجاري تشكيل شده است . اين پرسشنامه توسط متدین (1390) اعتباريابي شده است. پرسشنامه تعهد سازماني  شامل23سوال بسته- پاسخ مي‌باشد.

تعداد صفحات:  8صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 23گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0