<span itemprop="name">پرسشنامه درگیری شغلی زاپاتیس</span>

پرسشنامه درگیری شغلی: بر مبنای تعریف کانوگو ، درگیری شغلی به میزان هویت روانشناختی فرد با شغل خود اشاره دارد. کارکنان دارای درگیری شغلی بالا، شغل شان با بسیاری از هویتها، علائق و اهداف زندگی ایشان پیوند تنگاتنگ داشته و برای آنان بسیار دارای اهمیت باشد. کارکنان ممکن است در محیط کار در واکنش به ویژگیهای خاص از محیط یا موقعیت کاری با شغل خود درگیر شوند. همچنین، برخی از کارکنان ممکن است مجموعه ای از نیازها، ارزشها یا صفات را دارا باشند که زمینه درگیری شغلی را فراهم آورند (کلانتری و همکاران، 1390). درگیری شغلی به عنوان يك نگرش، متغير مهمي است كه به افزايش اثر بخشي سازمان، كمك مي كند. هر چه سطح درگیری شغلی كاركنان يك سازمان بالاتر باشد، اثر بخشي آن نيز افزايش خواهد يافت. درگیری شغلی بالا در حقیقت، يك ويژگي ذاتاً مطلوب كاركنان است(زاپاتیس، 2014). درجه­ای که فرد به صورت فعال در کارش شرکت می­جوید و تصویری از مشارکت فعال یک فرد در کارش را نمایان می­سازد (لامبرت و همکاران، 2011). به عبارت دیگر درگیری شغلی متشکل از سطوح  روان شناختی مرتبط با کار است که منجر به پیوند شناختی اعضاء با سازمان می شود(هافر و مارتین، 2006).

مشخصات

پرسشنامه درگیری شغلی: پرسشنامه درگیری شغلی توسط زاپاتیس (2014) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 8 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، این پرسشنامه توسط برهانی نیا(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 8 گویه

تفکیک ابعاد: ندارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0