<span itemprop="name">پرسشنامه تفکر استراتژیک گلدمن</span>

پرسشنامه تفکر استراتژیک: مدير را قادر مي­ سازد تا بفهمد چه عواملي در دستيابي به اهداف مورد نظر موثر است و کداميک موثر نيست و چرا، و چگونه عوامل موثر براي مشتري ارزش مي آفريند؟ اين بصيرت نسبت به عوامل تاثيرگذار در خلق ارزش، قدرت تشخيص ايجاد مي کند. بدون اين تشخيص، صرف منابع (مادي و غيرمادي) سازمان براي دستيابي به موفقيت بي­حاصل خواهدبود (کفاش پور،زنده دل و خواجه­ای، 1388).

تفکر استراتژیک هوشمندانه: در تفکر استراتژیک، کشف ­فرصت­ها و بهره ­گیري از آن­ها یک اصل مهم است. این ویژگی به مفهوم استقبال از تجارب و موضوعات جدید است و سازمان را براي اتخاذ استراتژی­هاي تازه درجهت فرصتهاي جدیدآماده می­ سازد. تفکر استراتژیک براي درك فرصت­هاي جدید به صداي ناموزون افراد عاصی در سازمان گوش می­سپارد و توان درك شرایط مناسب براي تغییر استراتژي را دارا می­باشد (مونروفائر، 2010).

تفکر استراتژیک سیستمی : تفکر استراتژیک بر مبناي نگرش سیستمیک شکل می­گیرد. یک متفکر استراتژیک باید یک سیستم کامل از ارزشها را در ذهن خود ایجاد کرده و ارتباط بین اجزاي آن را به خوبی درك کند. پورتر در این خصوص معتقد است که استراتژي یک نگرش تمام نگر و یکپارچه است، هرچند فعالیت­ هاي مجزا و متنوع زیادي در آن وجود دارد. بدون نگرش سیستمی، بهینه­ سازي امکان پذیر نمی­ باشد. زیرا بیشینه کردن یک بخش، ممکن است به از دست رفتن خصوصیات مهم و حیاتی بخش دیگري از سیستم منجر شود (نولایی، 1392).

تفکر استراتژیک آینده نگر: تفکر استراتژیک، تفکري در طول سازمان است که گذشته، حال و آینده رابه هم پیوند می­دهد. استراتژي نیز پلی بین حال (وضع موجود) و آینده (وضع مطلوب) است. در تفکر استراتژیک باید آینده را بر مبناي توانمندي­های امروز (که دستاوردهاي گذشته سازمان است) خلق کرد (کفاش پور و همکاران، 1388).

تفکر استراتژیک مفهومی:  استراتژیک هم خلاق است و هم از ابزار تحلیلی بهره می­جوید. این تلفیق از طریق فرضیه سازي (خلاقیت) و آزمون فرضیه (تحلیل) صورت می ­پذیرد. فرضیه سازي یک سوال بدیع را مطرح می­سازد”. چه می­شود اگر.…؟ “و سپس پاسخ از طریق آزمون فرضیه به طریق تحلیلی تامین می شود (کریمیان، 1394).

مشخصات

پرسشنامه تفکر استراتژیک: پرسشنامه تفکر استراتژیک توسط گلمن (2005) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 12 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه چهار بعد تفکر مفهومی، تفکر سیستمی، تفکر هوشمندانه و تفکر آینده نگر را مورد سنجش قرار می دهد، این پرسشنامه توسط کریمیان(1394) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  9 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 12گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0