<span itemprop="name">پرسشنامه جوسکوت سازمانی موریسون و میلیکن</span>

جوسکوت سازمانی: جوسکوت سازمانی به عدم ابراز ايده ­ها، اطلاعات و نظرات كاركنان به طور عمدي اطلاق مي­گردد(تولوباس و کلپ، 2012). سکوت سازمانی را خودداری کارکنان از بیان ارزیابی­های رفتاری، شناختی و اثربخش در مورد موقعیت­های سازمان، تعریف می­کنند(پیندر و هارلوس، 2011). نگرش مدیران ارشد به سکوت؛ این که مدیریت ارشد کارکنان را به بیان ایده­ها، نقطه نظرات و اختلافات در مورد مسائل سازمان، تشویق می­کند.نگرش سرپرستان به سکوت؛ این که سرپرستان کارکنان را به بیان ایده­ ها، انتقادات و اختلافات در مورد مسائل سازمان، تشویق می­کند.فرصت های ارتباطات؛ وجود تبادل سازمان­یافته و منظم از دانش و تجربه میان کارکنان و آگاهی کارکنان از اطلاعات مربوط به مأموریت و برنامه­ های سازمان می باشد(واکولا و بوراداس ،2012). صاحب نظران سکوت سازمانی را به عنوان یک پدیده ای اجتماعی در نظر می گیرند که کارکنان از ارائه نظرات و نگرانی های خود در مورد مشکلات سازمانی امتناع می ورزند(موریسون و میلیکان، 2003؛ تان، 2014). در تعاریف دیگر خودداری کارکنان از ابراز ایده ها،  بیان ارزیابی های رفتاری، شناختی و اثربخش در مورد واقعیت های سازمان و مسائل مربوط به کار و سازمان خود  تعریف می شود(پیندر و هازرلو، 2001).

مشخصات

پرسشنامه جوسکوت سازمانی: پرسشنامه جوسکوت سازمانی توسط موریسون ومیلیکن (2010) طراحی و اعتباریابی شده است، این پرسشنامه شامل 15 گویه بسته پاسخ بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت می باشد، پرسشنامه سه بعد نگرش مدیر ارشد به سکوت، نگرش سرپرستان به سکوت و فرصت های ارتباطی را مورد سنجص قرار می دهد، این پرسشنامه توسط ذکریاپور(1393) اعتباریابی شده است.

تعداد صفحات:  8 صفحه فایل WORD

تعداد گویه ها: 15گویه

تفکیک ابعاد: دارد
شیوه نمره گذاری: دارد

روایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی: دارد
پایایی در مطالعات مختلف داخلی و خارجی:  دارد

تعاریف نظری و عملیاتی: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0