<span itemprop="name">مفهوم و مبانی نظری کیفیت زندگی</span>
تاریخ انتشار:
6 ژانویه 2021
دسته بندی:

کیفیت زندگی: فاضلي (1389) در كتاب مصرف و کیفیت زندگی تعاريف مربوط به کیفیت زندگی را به دو گروه عمده تقسيم مي‌كند. مجموعه تعاريفي كه کیفیت زندگی را از جنس رفتار مي‌دانند و ارزش ها و نگرش ها و جهت گيري‌هاي ذهني را از دايره اين مفهوم بيرون مي‌گذارند . از منظر اين دسته تعاريف ، براي پژوهشگر شناخت کیفیت زندگی را از جهت متمايز ساختن برخي رفتارها با ويژگي‌هاي خاص مهم است نه منشا شكل گيري آن و مي‌توان به تعريف ليزردر سال 1963 اشاره كرد كه کیفیت زندگی را بر اساس الگوي خريد كالا تعريف مي‌كند .به نظر وي کیفیت زندگی نشان دهنده شيوه زندگي متمايز جامعه يا گروه اجتماعي و نشان دهنده شيوه اي است كه مصرف كننده در آن خريد مي‌كند ، و به شيوه اي كه كالا خريداري شده مصرف مي‌شود، بازتاب دهنده کیفیت زندگی مصرف كننده در جامعه است .

“در همين راستا نيز ديويد چيني کیفیت زندگی را سازمان اجتماعي مصرف مي‌نامد . به اعتقاد وي کیفیت زندگی راه الگومند مصرف ، درك يا ارج نهادن به محصولات فرهنگ مادي است ” (چيني، 1378 :89 )دسته دوم تعاريف کیفیت زندگی ، تعاريفي هستند كه بيشتر جنبه روانشناختي دارند و در اين تعريف اين مفهوم جمع رفتار و ذهنيت را در نظر مي‌گيرند . اين دسته تعاريف ابتدا در مطالعات بازاريابي و بازار پژوهي ظهور يافته و سپس گسترش پيدا كردند .

مشخصات

نوشتار حاضر حاصل مطالعه گروه تخصصی بوبوک می باشد که به منظور مطالعه و آشنایی بیشتر پژوهشگران عزیز با ادبیات نظری موضوع ارائه شده در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

تعداد صفحات:32صفحه فایل WORD

مقدمه: دارد

مبانی نظری: دارد
بحث و نتیجه گیری: دارد

منابع: دارد

در صورت بروز هر گونه مشکل می توانید در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز با تیم پشتیبانی بوبوک از طریق راه های ارتباطی زیر ارتباط برقرار کنید.

Site: www.bobook.ir

Phone number: 09194448186 – 09059793565

Telegram number: 09059793564

Email: bobook.team@gmail.com

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0